گسترش پوشش بیمه روستاییان قشم با امضای تفاهم نامه میان صندوق بیمه اجتماعی با سازمان منطقه آزاد قشم

  • دوشنبه 22 دی 1399 - 10:56
  • قشم
  • 0 دیدگاه
با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تفاهم‌نامه اجرایی و همکاری متقابل از سوی دو طرف باهدف توسعه و گسترش بیمه‌های روستایی در جزیره قشم به امضا رسید.

به گزارش فرینا به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در این جلسه گفت: قشم با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود آمادگی کامل دارد تا استفاده از برنامه‌ها، طرح‌ها و توان‌بخش خصوصی و خیرین برای توسعه جوامع محلی و گسترش پوشش بیمه در روستاهای جزیره اقدام کند.

مومنی ادامه داد: رسیدن به عدالت اجتماعی و ایجاد توسعه‌ای پایدار و متوازن در تمامی نقاط جزیره یکی از اهداف اصلی و اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

وی افزود: اسناد بالادستی و طرح‌های آمایش سرزمینی تکمیل‌کننده مسیر پیشرفت و عامل ایجاد امنیت پایدار در نقاط مختلف به‌ویژه در جوامع محلی و روستاها برای دستیابی به توسعه پایدار و متوازن هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با اقدامات خوبی که طی سال‌های گذشته در روستاهای جزیره قشم اجرایی شده امروز به لطف ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای خانوارهای روستایی شاهد مهاجرت معکوس در برخی از روستاها هستیم.

مومنی در ادامه تأکید کرد: معتقدیم که توسعه پایدار از مسیر جوامع محلی می‌گذرد و برای رسیدن به پیشرفت نیازمند همراهی و تعامل سازنده با جامعه محلی و روستاهای جزیره به‌عنوان یکی از بخش‌های توانمند و مولد در اقتصاد قشم هستیم.

وی با اشاره به فعالیت مثبت خیرین به ‌ویژه در حوزه سلامت در جزیره، تصریح کرد: جای فعالیت خیرین در حوزه بیمه‌های روستایی خالی است و امیدواریم با اجرایی شدن تفاهم‌نامه این موضوع در قشم به‌عنوان پایلوت اجرایی شود و در آینده شاهد پیشرفت بیشتر و گسترش پوشش بیمه روستاییان جزیره باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی فعال در قشم باید در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود اقدامات و مشارکت‌هایی را در حوزه‌های مختلف داشته باشند و موضوع بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان می‌تواند به‌عنوان یکی از این اقدامات سرمایه‌گذاران در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی تعریف شود.

مومنی بابیان اینکه اگر اشتغال پایدار در جوامع روستایی ایجاد شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، افزود: موضوع بیمه تثبیت‌کننده توسعه پایدار در روستاهاست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با افزایش پوشش بیمه اجتماعی در میان روستاهای جزیره قشم اقدامات مثبتی در راستای حفظ کرامت انسانی ساکنان و حذف نابرابری و برقرار شدن عدالت اجتماعی و برخورداری جوامع محلی از امکانات فراهم شود.

براساس این گزارش، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: هم‌اکنون از جمعیت ۲۰ میلیون نفری روستاییان کشور، یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات بیمه روستایی، کشاورزی و عشایری قرار دارند.

علی شیرکانی در آیین امضای تفاهم‌نامه بیمه روستاییان قشم بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: کشاورزان، روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هدف این صندوق هستند.

شیرکانی دولت را کارفرمای این صندوق دانست و تصریح کرد: دوسوم حق بیمه را دولت بر عهده دارد و طبق محاسبات انجام‌شده متوسط دریافتی اعضای این صندوق ۱۸ برابر متوسط میزان پرداختی آن‌هاست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور افزود: دولت یارانه پنهانی به مبلغ یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به هر فرد بیمه‌شده پرداخت می‌کند و سه خدمت اصلی بیمه‌ای شامل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

شیرکانی تصریح کرد: امسال دولت همسان‌سازی میزان دریافتی مستمری را اجرا کرد و بر این اساس مستمری‌بگیران مبلغ یکسانی دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: ۲۴۰ نوع فعالیت مختلف در زیرمجموعه کشاورزی این صندوق تعریف‌شده است که همه مشاغل صیادی را شامل می‌شود.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: براساس نظر کارشناسان، توسعه و بیمه برای ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها همراه هم هستند و اگر بخواهیم میزان توسعه در سکونتگاهی را بسنجیم باید ضریب نفوذ بیمه را بررسی کنیم.

همچنین مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هرمزگان در این جلسه گفت: برای ایجاد توسعه متوازن و امنیت پایدار باید برای ایجاد روستاهایی توانمند و مورد در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی تلاش کرد.

محمدعلی دشوارگر ادامه داد: توسعه پوشش بیمه‌های روستاییان نیازمند فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی جوامع محلی است و برای این موضوع نیازمند همکاری سازمان‌ها و بخش‌های مختلف با یکدیگر هستیم.

دشوارگر با اشاره به بیمه وجود 22 هزار بیمه‌شده روستایی در استان هرمزگان، افزود: طی جلسات متعددی با معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و همچنین سمن‌های فعال در جزیره هماهنگی خوبی شکل‌گرفته و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه در آینده نزدیک شاهد گسترش پوشش بیمه‌های روستاییان در جزیره قشم باشیم.

گفتنی است، با حضور حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و علی شرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، محمدعلی دشوارگر، مدیر این صندوق در استان هرمزگان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم‌نامه اجرایی و همکاری متقابل از سوی دو طرف باهدف توسعه و گسترش بیمه‌های روستایی در جزیره قشم به امضا رسید.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو