رفع تصرف 117هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۲۶میلیارد ریال در سه روستای قشم

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دراجرای سیاست های رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان مبنی بر مبارزه با زمین خواری و احقاق حقوق مردم جزیره قشم و حسب دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، این یگان پس از انجام استعلام های لازم با همکاری مأمورین نیروی انتظامی و دریابانی افزون بر117 هزارمترمربع از اراضی ملی و دولتی تصرفی واقع در سه روستای مسن، زیرانگ و سهیلی جزیره قشم را رفع تصرف کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری مهر، مصطفی مازندرانی روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: ارزش تقریبی این اراضی که در قالب 10 قطعه زمین رفع تصرف شد از سوی کارشناسان امر، افزون بر 26 میلیارد ریال برآورد شده است. 

مازندرانی در تشریح جزییات این اقدامات گفت: اولین قطعه زمین که توسط یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم رفع تصرف شد واقع در روستای زیرانگ از توابع بخش شهاب قشم بوده که در معیت فرماندهی انتظامی این بخش، نسبت به رفع تصرف، تخریب سد و بند خاکی و اعاده به وضع سابق این قطعه از اراضی ملی واقع در خارج از محدوده طرح هادی مصوب این روستا به مساحت 68 هزار و 157مترمربع به ارزش تقریبی سه میلیارد و 407 میلیون و 850 هزار ریال انجام شد.

وی در خصوص رفع تصرف شش قطعه دیگر از این اراضی در روستای سهیلی هم یادآور شد:

این یگان همچنین پس از انجام استعلامات قانونی و با دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم در معیت مأمورین کلانتری لافت نسبت به رفع تصرف، تخریب دیوارکشی، پی‌سنگی و سد و بند خاکی تعداد شش قطعه از اراضی ملی واقع در خارج از محدوده طرح هادی مصوب روستای سهیلی به مساحت 15 هزار و 735 مترمربع به ارزش تقریبی 9 میلیارد و 441 میلیون ریال  اقدام نموده است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم درباره رفع تصرف سه قطعه دیگر از این اراضی واقع در روستای مسن هم گفت: این یگان پس از انجام استعلامات موردنیاز و اخذ دستور کتبی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم با همکاری مأمورین پاسگاه مرزی دریایی شیب دراز نسبت به رفع تصرف تعداد سه قطعه از اراضی ملی و دولتی تصرفی واقع در روستای مسن جمعا به مساحت 33هزار و 200مترمربع اقدام کرد.

مازندرانی متراژ این سه قطعه زمین را به ترتیب پنج هزار، هفت هزار و 21 هزار و 200 مترمربع اعلام کرد و افزود: ارزش تقریبی این سه قطعه زمین رفع تصرف‌شده در روستای مسن نیز از سوی کارشناسان امر بالغ‌بر 13میلیارد و 280 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با تقدیر از حمایت‌های بی‌شائبه رییس هیات مدیره و مدیرعامل معزز سازمان منطقه آزاد قشم و حمایت‌های قانونی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، از همکاری فرماندهان انتظامی و دریابانی شهرستان، مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل و مدیریت حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم  تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو