به میزبانی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم،

۶۰ علاقه‌مند از سراسر کشور در دوره‌های تخصصی امداد و نجات طبیعت قشم شرکت کردند

  • شنبه 4 بهمن 1399 - 10:16
  • قشم
  • 0 دیدگاه
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از حضور ۶۰ شرکت‌کننده در دوره‌های تخصصی امداد و نجات طبیعت به میزبانی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرآنلاین، مرتضی شیخ‌زاده با اشاره به استقبال علاقه‌مندانی از طیف‌های مختلف جامعه از پزشک گرفته تا آتش‌نشان، اعضای هلال‌احمر، کوهنوردان و ... گفت: کارگاه آشنایی با بندپایان زهری و روش‌های مقابله با آن‌ها باهدف بالا بردن آگاهی افراد جامعه برای مقابله با این موجودات آسیب‌رسان که همه‌ساله تلفات جانی بالایی در کشور دارند، برگزار شد.
شیخ زاده ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های دیگر کشور در دوره‌های وبیناری که از سوی هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود، گفت: قشم با برگزاری این دوره وبیناری میزبان افرادی از استان‌های البرز، اصفهان، تهران، اهواز، یزد، خراسان و هرمزگان بود. 
وی بر لزوم ارتقا دانش و مهارت آحاد جامعه در خصوص شیوه‌های امداد و نجات تأکید کرد و افزود: پرورش نیروهای نیمه متخصص و متخصص در حوزه‌های مختلف این فن، در مواقع ضرورت و حادثه در نجات جان افراد خانواده، همراهان و جامعه نقش بسیار تأثیرگذاری دارد. 
گفتنی است، در کارگاه بندپایان زهری و روش‌های مقابله با آن‌ها، نحوه شناسایی حشرات زیان‌آور و گزنده، به‌ویژه عقرب‌ها و عنکبوت‌ها، همچنین خزندگانی مانند مار و راه‌های نجات در صورت آسیب‌دیدگی، توسط پروفسور جواد رفیع نژاد، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر ابوالفضل زارعی، مدرس دانشگاه‌های هرمزگان به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.
این کارگاه به مدت دو ساعت با حضور ۶۰ شرکت‌کننده از چند استان کشور برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو