مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از 4 طرح عمرانی سطح شهر بازدید کرد:

آماده سازی فضای شهر قشم برای ارائه خدمات شایسته

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای مستمر خود از پروژه های عمرانی، اقتصادی، خدماتی و گردشگری و... سطح جزیره قشم از چند طرح شهری در نقاط مختلف شهر قشم بازدید و از نزدیک روند اجرایی و موانع و مسایل آنها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش فرینا به نقل از شمانیوز، حمیدرضا مومنی در این بازدیدها که با همراهی معاون فنی و عمرانی و برخی از مدیران این سازمان صورت می گرفت، دستورات لازم را برای تسریع و اصلاح برخی از این پروژه های شهری صادر کرد.
مومنی و همراهان در ابتدای این برنامه از طرح ها و پروژه های شهری، از محل احداث کانال دفع آب های سطحی در ابتدای مسیر ورودی شهرک گلستان بازدید کرد در جریان روند اجرایی این طرح قرار گرفت.
براساس این گزارش طی ماه های گذشته چهار کانال به طول بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ متر و همچنین صدها متر جوی و کانال فرعی با هدف ساماندهی دفع آب‌های سطحی و رفع آبگرفتی‌های شهر قشم احداث شده است. رهاشدگی آب‌های سطحی و آبگرفتگی معابر و برخی منازل از معضلات جزیره قشم طی سال های گذشته بوده است که با برنامه ریزی مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم اقدامات لازم جهت ساماندهی و رفع این مشکل انجام می شود.
در ادامه این برنامه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه به بازدید و بررسی وضعیت نخستین باغ الگویی میوه‌های گرمسیری استان هرمزگان در شهر قشم پرداختند. این مجموعه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع با کاشت ۳۰۰ اصله انواع درخت در قشم احداث شده است. این مجموعه با هدف کاشت درختان با ارزش و با تمرکز بر مطالعه بیشتر بر روی امکان‌سنجی کاشت این درختان احداث شده است.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای خود از طرح های عمرانی سطح شهر، با حضور در محل کمپ پارک آفتاب 2 در جریان اقدامات اجرایی جهت بهسازی فضای سبز این مجموعه قرار گرفت. فاز دوم کمپ پارک ساحلی آفتاب در مسیر ساحل جنوبی شهر قشم در فضایی به وسعت 6 هکتار به بهره برداری رسیده است. این کمپ پارک یکی از سه کمپ پارک در مجموعه پروژه های عمرانی بود که 25 دی ماه توسط ریاست محترم جمهور افتتاح گردید. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بخشی از فضای این کمپ با هدف افزایش رفاه عمومی و روحیه نشاط اجتماعی به فضای ورزشی اختصاص خواهد یافت.
بخش پایانی بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بررسی وضعیت عملیات عمرانی جهت محوطه سازی و ساماندهی پیاده رو و همچنین وضعیت المان های شهری نصب شده در محدوده پارک زیتون شهر قشم بود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته 21 المان شهری جدید در شهر قشم تا پایان سال رونمایی خواهد شد، نمادهایی که براساس معیارهایی مانند زیبایی شناختی، خاطره انگیزی، انتقال معانی و مفاهیم تاریخی، فرهنگی و هویتی در طراحی آنها مد نظر قرار گرفته است.
براساس این گزارش، بررسی مشکلات شهری و سرعت بخشیدن روند اجرایی طرح های عمرانی و فضای سبز شهر قشم در راستای توسعه و همچنین افزایش امکانات شهری با هدف ارائه خدمات بهتر به ساکنین و گردشگران از مهمترین اهداف بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو