با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو؛

2.4 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به مرکز درمانی شوط اهدا شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای تداوم تکمیل زیرساخت‌های نظام سلامت منطقه، از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو با مشارکت خیّران، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال به ارزش 2میلیارد و400میلیون ریال به بیمارستان شهرستان شوط اهدا شد.

به گزارش فرینا، اسلام یادگاری روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مقدار ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو و یک میلیارد و 300 میلیونی توسط خیّرین شهرستان شوط برای این دستگاه رادیولوژی دیجیتال که از نمایندگی فروش کمپانی FUJIFILM کشور ژاپن خریداری و در محل بیمارستان شهدا نصب و راه اندازی شد.
یادگاری با بیان اینکه استفاده از رادیولوژی دیجیتال در این مرکز، علاوه بر کیفیت بسیار بالای تصاویر رادیولوژی و افزایش سرعت کار، صرفه‌جویی اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: در این راستا با ارتقای یک دستگاه رادیولوژی آنالوگ به دیجیتال (DDR)، این اقدام مهم گامی دیگر در خدمت رسانی بهتر به شهروندان و هم‌چنین صرفه‌جویی در منابع اقتصادی کشور است.
او ادامه داد: با توجه به افزایش روزافزون هزینه دستگاه‌های رادیولوژی آنالوگ و همچنین دلایلی نظیر پایین بودن کیفیت تصاویر و بالا بودن میزان دوز دریافتی بیماران در دستگاه های رادیولوژی آنالوگ، ارتقای این دستگاه‌ها به دیجیتال به منظور کاهش هزینه‌های بیمارستان و ارتقاء سطح سلامت و ایمنی بیماران بسیار ضروری به نظر می رسید.
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: ارتقای شاخص سلامت و رساندن بخش درمان منطقه به سطح استاندارد از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو است و در یک سال اخیر این سازمان از هیچ کوششی برای تجهیز و بهبود خدمات و مراکز درمانی این منطقه دریغ نکرده است و در این راستا بیش از 70میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان هزینه شده است.

گفتنی است؛ منطقه آزاد ماکو دارای سه بیمارستان در سطح سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت است.
منطقه آزاد ماکو در آذربایجان‌غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است؛ مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، 200 هزار نفر است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.