تمهیدات کرونایی پیشنهادی منطقه آزاد قشم برای گردشگری در نوروز

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: پیشنهاد ما در منطقه آزاد قشم این است که پذیرش گردشگران در نوروز نهایتاً به اندازه ظرفیت استاندارد واحد‌های اقامتی آنهم در صورت رعایت پروتکل‌ها باشد.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد24، تعطیلات سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصتی برای گردشگری بود، اما به علت محدودیت‌های کرونایی در منطقه آزاد قشم، گردشگران زیادی به این منطقه وارد نشدند. همچنین با نزدیک شدن به ایام عید و فصل سفر و گردشگری، اهمیت سیاست‌های ستاد ملی کرونا بیشتر می‌شود.
از اینرو از علیرضا امری کاظمی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری منطقه آزاد قشم درباره وضعیت گردشگری این جزیره در ایام تعطیلات و تمهیدات پیشنهادی منطقه آزاد قشم برای تعطیلات نوروز پرسیدیم که در ادامه می‌خوانید:
گردشگری قشم در سالروز پیروزی انقلاب

کاظمی با اشاره به آخرین وضعیت قوانین منع تردد سفرکنندگان به قشم اظهار داشت: ورود خودرو‌های غیر از پلاک قشم از 18 تا 22 بهمن ماه ممنوع بوده است. طی این مدت سختگیری‌هایی نیز در ورود مسافران از اسکله و انجام تست کرونا داشتیم.
او ادامه داد: اطلاع رسانی که به کلیه مراکز گردشگری در خصوص رعایت پروتکل‌ها انجام شد. این مسئله موجب شد تا ورود گردشگران به منطقه آزاد قشم تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند. در هفته گذشته که تعطیلات 22 بهمن را داشتیم، قشم کاملاً خلوت بود و بیشتر بومیان حضور داشتند. از این نظر موفق شدیم هجمه گردشگران را در تعطیلات گذشته کنترل کنیم.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه مراکز گردشگری ما از جمله ژئوسایت‌ها و کلیه تاسیسات گردشگری موظف شده بودند که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، تصریح کرد: به همین دلیل خوشبختانه مشکل خاصی مشکل خاصی را در حوزه گردشگری نداشتیم و این نتیجه نظارت کامل بر حسن انجام این الزامات بوده است.
وی افزود: در خصوص گردشگری منطقه آزاد قشم، ما تابع دستورات و مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم. اما برنامه‌ای که ما پیشنهاد داریم این است که پذیرش گردشگران در نوروز نهایتاً به اندازه ظرفیت استاندارد واحد‌های اقامتی آنهم در صورت رعایت پروتکل‌ها باشد.
کاظمی با اشاره به اینکه کنترل بهداشتی گردشگران در مبادی ورودی نیز باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: کل برنامه‌ریزی‌ها منوط به ابلاغ ستاد ملی کرونا است. ما حتما باید بر اساس مصوبات ستاد ملی ضوابط و تصمیم‌گیری‌های خودمان را اعلام کنیم.


او ادامه داد: در سال گذشته ورود به قشم فقط برای بومیانی که کارت شهروندی قشم دارند یا پلاک ماشین آن‌ها قشم باشد، مجاز بود و غیر از آن اجازه ورود به غیر بومیان داده نمی‌شد. در عین حال خروج از قشم نیز برای غیربومیان ممنوع بود و اگر خارج می‌شدند، باید در محدوده زمانی تعیین شده خارج از قشم می‌ماندند و بعد اجازه ورود داشتند. این سختگیری‌ها در نوروز سال گذشته نیز اعمال شد و خیلی هم موفق بود. امسال نیز بسته به تصمیمات ستاد ملی کرونا سیاست‌های خود را تنظیم و اعلام می‌کنیم.

تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم

او با اشاره به اینکه آخرین وضعیتی که از قشم اعلام شده نارنجی بوده، گفت: آخرین دستورالعملی که ستاد ملی کرونا به منطقه آزاد قشم داده است، ممنوعیت ورود خودرو‌های غیربومی به جزیره قشم و انجام تست کرونا در مبادی بوده است.
کاظمی با اشاره به سیاست پیشنهادی منطقه آزاد قشم برای ایام نوروز گفت: به این دلیل که بحث محدودیت‌ها و مخاطرات کرونا وجود دارد و از طرف دیگر بحث معیشت و فعالیت اقتصادی در حوزه گردشگری را داریم، حد میانه‌ای که در نظر گرفتیم پذیرش گردشگر تا حد مجاز مراکز اقامتی است. اگر با این روش پیش برویم هم ورود گردشگر به طور کلی محدود نمی‌شود و تعداد مشخص و کنترل‌شده‌ای وارد می‌شوند و هم کسب و کار‌های مردم ادامه پیدا می‌کند و دچار مشکل نمی‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: گردشگری که به قشم وارد می‌شود، موجب رونق کسب و کار مردم منطقه نیز می‌شود که اگر با رعایت کامل تمهیدات بهداشتی باشد، مخاطرات کرونایی را نیز نخواهیم داشت.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.