مشارکت منطقه آزاد چابهار در ساخت 200 کلاس درس

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان در راستای عمل به مسولیت‌های اجتماعی علاوه‌بر توانمندسازی جوامع محلی در ساخت 200 کلاس درس با خیران و سازمان نوسازی مدارس مشارکت کرده و نقش مهمی در استانداردسازی فضای آموزشی منطقه داشته است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کلنگ ساخت دبستان ابتدایی سه کلاسه با نام شهید «حسین علیمرادی» در روستای فتحعلی کلات دهستان پیرسهراب بخش مرکزی چابهار با مشارکت یکی از خیران نیک‌اندیش به زمین زده شد که می‌تواند نقش مهمی در توسعه آموزشی داشته باشد.

وی افزود: خانه امید روستای کمب چابهار به نمایندگی از 33 خانه امید روستایی در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری با پوشش خدمات به 140 روستا به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: خانه امید روستای کمب چابهار با سازه LSF و در 100 مترمربع زیربنا در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی با مشارکت مالی این سازمان و موسسه خیریه دکتر مجتهدی ساخته شده است.

وی افزود: مدرسه ابتدایی پنج کلاسه روستای ندکان نیز با 350 مترمربع زیربنا با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان، خیران و موسسه «دست یاری به دشتیاری» در ساخت بوده که علاوه بر این زمین چمن مصنوعی نیز در این روستا ساخته شده است.

کردی بیان کرد: در روستای کچ مدرسه 6 کلاسه‌ای ساخته شده که نقش مهمی در توسعه علمی دهستان پیرسهراب بخش مرکزی شهرستان چابهار دارد.

وی ادامه داد: این فضای آموزشی با 630 مترمربع زیربنا در 6 کلاس درس با اعتبار 611 میلیون تومان با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان‌ و بلوچستان، خیران و موسسه «دست یاری به دشتیاری» ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به خانه فرهنگ و هنر کمالان اشاره کرد و افزود: خانه فرهنگ و هنر کمالان که اسم آن برگرفته از شاعر حماسه سرای بلوچستان است با هدف ایجاد فضای فرهنگی و هنری و مرکزی برای توسعه فرهنگ غنی بلوچستان در زون فرهنگی منطقه آزاد با زیربنای 900 متر مربع در 2 طبقه و با هزینه‌ای افزون‌بر 63 میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: پروژه زیرساختی بزرگراه چابهار - کنارک از طرح‌های مهم منطقه آزاد چابهار محسوب می‌شود که آرزوی دیرینه مردم بوده و این بزرگراه به طول 24.5 کیلومتر در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی با اعتبار 290 میلیارد تومان در دست ساخت است.

کردی با اشاره به افتتاح زمین چمن مصنوعی در روستای ندکان چابهار با یکهزار و 350 مترمربع با اعتبار 500 میلیون تومان با مشارکت سازمان منطقه آزادچابهار، فرمانداری و اداره کل ورزش وجوانان سیستان و بلوچستان، گفت: منطقه آزاد حدود 20 پروژه این‌چنینی را مشارکت داشته که بهره برداری از 2 زمین فوتبال در روستاهای «وشنام دری» و «مومان وسط» در یک ماه اخیر بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو