نشست تعاونی های تولید روستایی جلفا و منطقه آزاد ارس برگزار شد

نشستی با موضع هماهنگی تعاونی های تولید روستایی شهرستان جلفا و اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، این نشست با هدف بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های روستایی و تشکیل اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان و همچنین تامین نهاده های کشاورزی برای تعاونی ها، با حضور مدیر تعاون روستایی استان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های روستایی، مدیر کشاورزی منطقه آزاد ارس، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان و اعضای تعاونی ها برگزار شد.
در این نشست مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس، هم افزایی شرکت ها و اتحادیه استانی را برای پیشبرد اهداف شرکت ها و توسعه همه جانبه ضروری دانست.
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی تولید استان نیز با تشریح وضعیت بازارهای اوراسیا و فرصت مناسبی که برای رقابت کالاهای ایرانی و سایر کشورها در بازارهای هدف هستند افزود: متاسفانه به دلایل مختلفی از این فرصت ایجاد شده توفیق آنچنانی برای تولید کنندگان ایرانی حاصل نشده است.
علیلو با اشاره به اهمیت توسعه صادرات، حل بسیاری از مشکلات را منوط به تولید کالاهای ارزان و قابل رقابت دانست و مدیران عامل شرکت های تعاونی تولید را به همدلی و همکاری برای پیشبرد اهداف توسعه ای با هدف خدمات رسانی به بخش کشاورزی و پویایی شرکت ها دعوت نمودند و افزود: میبایست با توانمندسازی شرکت ها و عضویت انها در اتحادیه استانی همگام با توفیق یافتگان بخش خصوصی و پیشرو تر از آنها حرکت کنیم و اثرگذاری شرکت ها و اتحادیه ها را با توسل به پتانسیل ها و توانمندی ها به منصه ظهور برسانیم.
در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا نیز وجود منطقه آزاد ارس را فرصتی مغتنمی برای شرکت های تعاونی تولید روستایی عنوان کرد و گفت: شرکت های تعاونی تولید روستایی می توانند از این فرصت پیش آمده در استفاده از انبارها و و ارائه خدمات مکانیزاسیون جهت افزایش فعالیت و درآمد بصورت بهینه استفاده نمایند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان نیزرهنمودهای لازم جهت ایجاد و تاسیس اتحادیه تعاونی های تولید شهرستان و عضویت شرکت ها در اتحادیه استانی را ارائه نموده و ضرورت توسعه توانمندی شرکت ها و پویایی آنها را در گرو کار گروهی دانست و یادآور شد: شرکت های تعاونی تولید علاوه بر تامین نهاده های تولید بایستی در ایجاد فروشگاه های تخصصی و بارانداز عرضه محصولات تولیدی منطقه در حوزه بازرگانی ورود پیدا کنند.

گفتنی است؛ در این نشست مدیران عامل به بیان تنگناها و مشکلات پرداختند. حق اشتراک درخواستی امور آب، مشکلات آبیاری و تاسیسات، نداشتن سرمایه در گردش مناسب، تسریع در تخصیص زمین برایایجاد غرفه عرضه مستقیم محصولات و توجه به آموزش ارکان شرکت بویژه در حوزه بازرگانی از مهمترین مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو