گردشگرپذیری یک منطقه مستلزم توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه فرهنگی را بنیاد توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگی پیش نیاز توسعه اقتصادی و سیاسی است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، محمدرضا عبدالرحیمی در آئین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره فرهنگی هنری مجازی منطقه آزاد ماکو گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو علاوه بر تمرکز بر توسعه فیزیکی زیرساختها و امور زیربنایی منطقه، توسعه فرهنگی منطقه را ضرورتی اساسی برای ارتقای زیست پذیری منطقه و اعتلای انسان محور می داند چرا که انسان محور و دلیل توسعه در همه ابعاد آن محسوب می شود.

وی از هویت تاریخی و فرهنگی منطقه آزاد ماکو به عنوان سرمایه ارزشمندی یاد کرد که به همراه منابع طبیعی و خدادادی محصولات و جاذبه های مهمی برای توسعه گردشگری هستند و تاکید کرد: میزبانی فعالان اقتصادی و گردشگرپذیری یک منطقه مستلزم توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است و در این فرایند هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نقش ویژه ای دارند.

عبدالرحیمی هنرمندان منطقه را سرمایه های ارزشمند فرهنگی منطقه دانست و تصریح کرد: حضور و مشارکت شما عزیزان در جشنواره های فرهنگی و خلق آثار هنری؛ تشویق و تذکر برای مسئولین منطقه است تا توجه ویژه و بیشتری به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: باید با توسعه زیرساخت ها و توسعه نرم افزاری منطقه شاخص ارتقای زیست پذیری برای خانواده بزرگ ساکنین منطقه را ارتقا دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از ضرورت تلاش برای برگزاری جشنواره هایی در سطوح استانی، ملی و بین المللی در سال های آینده خبر داد و گفت: با وجود اینکه در شرایط کرونایی برگزاری جشنواره ها و آئین های فرهنگی بصورت حضوری امکان پذیر نبود ولی حضور و استقبال هنرمندان از جشنواره منطقه ای در این شرایط بسیار قابل تقدیر است.

مهدی خلف خانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این مراسم گفت: هیات داوران دومین جشنواره فرهنگی و هنری مجازی پس از بررسی 306 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 28 اثر در رشته های خوشنویسی، شعر، عکس، فیلم کوتاه، قرائت قرآن، کارهای دستی، ‌ موسیقی، نقاشی و نمایش انتخاب نمودند که امروز مورد تجلیل قرار می گیرند.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.