نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی:

منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان زرندیه می تواند هاب اقتصادی ایران باشد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان شهرستان زرندیه (آیلند) از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به هاب اقتصادی ایران برخوردار است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمد سبزی سه شنبه 19 اسفندماه در آئین رونمایی و افتتاح چندین طرح زیربنایی اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان شهرستان زرندیه (شهر جدید آیلند)، اظهار کرد: شهرستان زرندیه قطب صنعتی و کشاورزی استان مرکزی و در مجاورت پایتخت قرار دارد که فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سرزمین ایرانیان منجر به تسهیل در صادرات و واردات کالا از این شهرستان خواهد شد.
حجت الاسلام سبزی، افتتاح آزاد راه غدیر در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی زرندیه را ظرفیت جدیدی در حوزه حمل و نقل کالا دانست و افزود: برخی از کالاهای استراتژیک و بعضا نهاده‌های دامی وارداتی در برخی بنادر کشور رسوب و یا در بعضی مواقع فاسد می شوند که ضرورت دپو و نگهداری این کالاها در خارج از بنادر ایران و در نقاطی مانند منطقه ویژه اقتصادی زرندیه که در مرکز کشور مستقر است وجود دارد.
او با تاکید بر تامین زیرساخت های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان زرندیه اظهار کرد: ایجاد و توسعه سوله‌ها و انبارهای ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک در این منطقه توسط شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان می توان این منطقه را به یک هاب اقتصادی در کشور تبدیل کند.
 نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، همچنین به ظرفیت‌های بالای کشور در حوزه های گوناگون اشاره کرد و افزود: در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها باید به نقطه‌ای دست یابیم که اوج اقتدار است و امروز پس از گذشت چهاردهه از عمر انقلاب به این نقطه نزدیک شده‌ایم.
حجت الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها به نقطه اقتدار برسد و آرمان‌های انقلاب محقق شود، افزود: امروز در بسیاری از عرصه‌ها جزو 10 کشور برتر جهان هستیم در حالیکه سالیان گذشته ایران در حوزه‌های گوناگون دچار عقب ماندگی و وابسته به خارج از مرزها بود.
او با تاکید بر اینکه کمبودهای فعلی به دلیل سوء مدیریت و کم کاری‌هاست، افزود: باید با تلاش مضاعف کمبودها را جبران کرد. زرندیه و ساوه ظرفیت بالایی در حوزه زیرساختی و نیروی انسانی دارند و در سالهای اخیر پیشرفت این منطقه شتابان شده است.
 نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی به کاربری های شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان زرندیه اشاره کرد و افزود: مردم امروز نیازمند برخورداری از یک فضای تفریحی، ورزشی، علمی، فناوری برای تقویت نشاط و شادابی هستند که در این منطقه این ظرفیت وجود دارد و چندین نوع کاربری در حوزه‌های علمی، اقتصادی، گردشگری، ورزشی، تفریحی و اقامتی در این منطقه فراهم شده است.
حجت الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه در چارچوب قانون از توسعه این خطه از سرزمین ایران اسلامی حمایت خواهیم کرد و یقین بدانید آینده روشن در انتظار سرزمین ایرانیان زرندیه است، افزود: جاذبه سرمایه گذاری در این منطقه به دلیل مزیت نزدیکی به پایتخت، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، مسیر ترانزیتی و ... وجود دارد که تامین زیرساخت‌ها به ویژه تامین آب مورد نیاز لازمه ایجاد و تقویت سرمایه گذاری است.
او با اشاره به اینکه باید پیوست‌های سرمایه گذاری در این منطقه دیده شود تا مانعی پیش روی سرمایه گذاری در این خطه از ایران اسلامی نباشد، افزود: نرخ بیکاری در شهرستان زرندیه بسیار پایین است و امروز واحدهای تولیدی و صنعتی بدنبال جذب نیروی کار از سایر شهرهای همجوار هستند.
گفتنی است؛ در مراسمی با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زرندیه، مدیر کل گمرکات استان مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، آیین رونمایی از دستاوردهای شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان آیلند و منطقه ویژه اقتصادی زرندیه شامل اتصال به شبکه مخابراتی کشور، انبارهای گمرکی مسقف و فضای باز و مستقر در شهر آیلند متناسب با استانداردهای گمرک کشور، دفتر پیشخوان جهت ارائه خدمات بازرگانی بین المللی شامل خدمات بازرسی بین‌المللی برای کالاهای تجاری و خدمات بیمه حمل و نقل بین‌الملل و استقرار شرکت بازرسی بین‌المللی کالای تجاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :