مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار؛

سرعت توسعه چابهار آیندگان را غافلگیر خواهد کرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه آمارها از رشد 23 درصدی جمعیت این منطقه خبر می‌دهند گفت: این یعنی سرعت توسعه در منطقه آزاد چابهار در آینده، همه را غافلگیر خواهد کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کردی در مراسم تاسیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی این منطقه اظهار داشت: بخشی از اتفاقاتی که در چابهار در حال انجام است به دلیل نگاه‌های بین‌المللی و بخشی هم به خاطر اهتمام دولت‌ها در پی توجه ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب به این خطه داشتند رقم خورده است.

کردی تصریح کرد: در بخش‌های زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها کارهای خوبی انجام و طی یک سال گذشته سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در چابهار محقق شده است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن مجموعه پتروشیمی چابهار عنوان کرد: 6 واحد پتروشیمی حدود هشت و نیم میلیون تن محصول در سال تولید می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به عملیات اجرایی مجموعه فولاد در این دیار گفت: مجموعه فولاد مکُران در زمینی به مساحت 300 هکتار احداث می‌شود که در مراحل نخست و دوم آن تولید آهن اسفنجی، 2 واحد گندله سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نوردسازی پیش‌بینی شده است. این مجموعه، بزرگترین مجتمع فولاد کشور خواهد شد.

کردی اضافه کرد: محصولات مجموعه فولادسازی منطقه آزاد چابهار کاملا صادراتی بوده و سه شرکت فولادساز بزرگ همچون فولاد اصفهان، چادرملی و گلگهر، صاحبان این مجموعه هستند. به گفته وی «77 درصد تولید فولاد کشور را این سه شرکت تولد می‌کنند و پایه‌های توسعه خود را در چابهار برنامه‌ریزی کرده‌اند».

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: جمعیت منطقه، از دشتیاری تا زرآباد حدود 600 هزار نفر است «شهرستان چابهار 250 هزار نفر جمعیت دارد» و در افق طرح منطقه آزاد بنا بر این است 500 هزار نفر در این منطقه مستقر شود.

کردی با اشاره به یک سند تاریخی اشاره کرد و گفت: در آن سند آورده شده، روزی که چابهار به دریای سیاه متصل شود، کانال سوئز از درجه اهمیت ساقط می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه می‌تواند در تحقق این اتفاق مهم، نقش‌آفرین باشد.

هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مسوول دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از علما و مدیران منطقه آزاد چابهار در محل دانشگاه آزاد این منطقه افتتاح شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو