مشاور رییس جمهور در جمع خبرنگاران؛

آینده درخشانی پیش‌روی منطقه آزاد چابهار است

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: منطقه آزاد چابهار می‌تواند در اهداف بلند مدت خود در حوزه حمل و نقل و ترانزیت گام‌های موثری بردارد و در همین راستا آینده درخشانی برای این منطقه پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی روز جمعه در پایان سفر 2 روزه خود به چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دومین سفر من از ابتدای امسال تاکنون به منطقه آزاد چابهار است و بر اساس برنامه‌های در دستور کار، هدفم از این سفر بازدید از پروژه‌هایی است که به طور جدی پیگیری می‌شود.

مومنی تصریح کرد: در بازدیدهای امروز مشاهده کردیم طرح‌ها طی مدت 40 روز گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل و ترانزیت یکی از دغدغه‌های اصلی ما در منطقه آزاد چابهار است گفت: بازار 210 میلیون نفری پاکستان در همسایگی ما یکی از ظرفیت‌های مهمی است که باید با تقویت زیرساخت‌ها، سهم خودمان را از این بازار بزرگ افزایش دهیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت‌ها می‌توانیم امنیت را هم در مناطق مرزی تقویت کنیم.

مومنی ادامه داد: مرز ریمدان، یکی از اهدافی است که به طور جدی می‌تواند ارتباطات سیاسی، امنیتی و اقتصادی ما را با پاکستان گسترش بدهد و همچنین یک توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

مومنی بیان داشت: خوشبختانه این کار در زمینی به مساحت بیش از 6 هزار هکتار آغاز شده است که 60 هکتارِ آن در حال آماده‌سازی است.

وی تصریح کرد: در این مجموعه، تاسیسات پایانه حمل و نقلی را خواهیم داشت که در این حوزه 352 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

مشاور رییس جمهوری افزود: مجموعه منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان می‌تواند نقش بسزایی در ترانزیت و تامین کالاهای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در دومین سفر خود به چابهار از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی، طرح آماده‌سازی زمین‌های منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان، شهرک پتروشیمی، تولیدی‌ها، ظرفیت‌های گردشگری و ورزشی و سایر طرح‌های در دست اجرا بازدید و در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی این شهرستان و آیین توزیع 300 بسته کمک مومنانه شرکت کرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو