تلاش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای تصویب منطقه آزاد مهران قابل تقدیر است

نمایندگان مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با «حمیدرضا مومنی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تلاش وی در تصویب و اجرایی شدن منطقه آزاد مهران تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش فرینا، در نشست «علی اکبر بسطامی» و «بهزاد علیزاده» نمایندگان مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای با «حمیدرضا مومنی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که با حضور سرکارخانم «سارا فلاحی» نماینده مردم ایلام و ایوان و شیروان و چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تاکید شد منطقه آزاد مهران؛ یکی از امن ترین مرزهای مشترک بین ایران و عراق است. 

در این نشست علی اکبر بسطامی تلاقی تصویب منطقه آزاد مهران و برنامه هفتم توسعه را نقطه مثبت در تخصیص بودجه استان ایلام به منظور تامین زیرساخت های منطقه عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد مهران، نزدیک ترین مرز به پایتخت عراق و یکی از امن ترین مرزهای مشترک بین ایران و عراق محسوب شده که این امر می تواند زمینه ساز توسعه تجارت و همکاری های مشترک با عراق باشد. 

هم چنین بهزاد علیزاده در این نشست بر استفاده از ظرفیت های نیروهای بومی در توسعه اقتصادی منطقه آزاد مهران تاکید کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام با تقدیر و تشکر از پیگیری های دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همکاران وی در دبیرخانه شورایعالی در به نتیجه رسیدن لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتصال شبکه ریلی ایلام به راه آهن سراسری همزمان با ایجاد منطقه آزاد مهران می تواند در توسعه اقتصادی منطقه موثر باشد.

علیزاده در ادامه از شهرستان دهلران به عنوان بزرگترین شهر استان ایلام نام برد و گفت: باید از این شهرستان با 230 کیلومتر مرز مهران، به عنوان یک فرصت در توسعه زیرساختی منطقه استفاده کرد. 
«حمیدرضا مومنی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تصویب لایحه مناطق آزاد جدید فرصت های جدیدی را پیش روی توسعه اقتصادی کشور فراهم می کند گفت: تعامل، همکاری و تجارت با همسایگان یکی از راهبردهای اصلی و اهداف عالی مناطق آزاد جدید است که با تصویب آن راه برای توسعه مناطق مرزی و همجوار با استفاده از ظرفیت های جامعه محلی هموار خواهد شد. 

گفتنی است؛ لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و 13 منطقه ویژه اقتصادی چهارشنبه (15 اردیبهشت ماه) در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و به تصویب رسید.

جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر دارای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند، ماکو و منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است و دولت دوازدهم برنامه‌های ویژه ای را برای مناطق آزاد و ویژه در نظر گرفت که موجب جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :