به مناسبت عید سعید فطر صورت گرفت؛

کوهنوردان قشمی بر فراز هزار کرمان

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از صعود تیم کوهنوردی این هیات به قله هزار کرمان به مناسبت گرامیداشت عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا، محمدسعید موسایی باغستانی با اعلام این خبر گفت: قله چهار هزار و 501 متری هزار ، بلندترین قله جنوب ایران و استان کرمان است که توسط اعضای سه نفره تیم کوهنوردی این هیات مورد پیمایش قرار گرفت.
وی افزود: شروع پیمایش در تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه از مسیر راین(آبشار) در ارتفاع دو هزار 821 متری ساعت 15 بعدازظهر آغاز شد و پس از گذراندن یک برنامه شب مانی، ساعت 8:30 صبح 24 اردیبهشت‌ماه به رأس قله هزار  رسیده و در ساعت یک بعدازظهر برنامه را به پایان رساندند.
به گفته موسایی، مسافت پیمایش شده از سوی تیم کوهنوردی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از آبشار تا قله حدود 10کیلومتر بوده است.
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم ادامه داد: اعضای این تیم به سرپرستی حامد شیروانی، سیدحسین کاظمی و یحیی مزارعی هستند که برنامه‌های صعود به قلل مختلف کشور را در کارنامه ورزشی دارند.
گفتنی است، کوه هزار، به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون، هزار نامیده شده و چهارمین قله مرتفع ایران و مرتفع‌ترین قله جنوب کشور است. هزار با مساحت 900 کیلومتر مربع، سرچشمه رودخانه‌ی تهرود می‌باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو