بازدید مشاور رییس جمهور از نخستین مزرعه پرورش میگو به شیوه فوق متراکم کشور در قشم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور از نخستین مزرعه پرورش میگو به شیوه فوق متراکم کشور در قشم بازدید کردند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت کیان یزدان قشم نخستین پروژه‌ای است که امروز چهارشنبه (29 اردیبهشت‌ماه) توسط مشاور رییس جمهور و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور و هیات همراه، مورد بازدید قرار گرفت.
این شرکت به‌عنوان نخستین شرکت پرورش میگو به شیوه فوق متراکم در کشور، یکی از پروژه‌های اولویت‌دار جزیره و در حال ساخت است که محصولات تولیدشده در منطقه آزاد قشم را وارد چرخه تأمین غذای کشور و صادرات خواهد کرد تا ضمن معرفی برند این منطقه آزاد به مردم جهان، نقش اثرگذاری در اقتصاد ارزآور  ایران ایفا کند.
شرکت کیان یزدان قشم با 480 حوضچه، به‌طور میانگین، ظرفیت تولید 40 تُن میگو در هر هکتار را دارد که در مقایسه با روش سنتی (با برداشت حدود 7 تُن در هر هکتار)، جهشی در زمینه تولید میگو در صنعت غذایی کشور رقم خواهد زد.
یادآور می‌شود؛ حمیدرضا مومنی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور باهدف بازدید از پروژه‌های زیرساختی، نفت و انرژی و حضور در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور به جزیره کیش سفر کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو