با هدف بررسی الحاق اراضی خارج از محدوده طرح هادی روستاهای قشم انجام شد

برگزاری نشست راهبری شورای بهسازی سازمان منطقه آزاد قشم

نشست راهبری شورای بهسازی سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص الحاق اراضی خارج از محدوده طرح هادی روستاها به ریاست معاون فنی و امور زیربنایی این سازمان و با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران سازمانی، استانی و شهرستانی در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، محرم بهاروند دراین نشست موضوع الحاق اراضی خارج از محدوده طرح هادی روستاهای واقع در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم را برای سازمان منطقه آزاد قشم بسیار حائز اهمیت دانست و بر ضرورت هوشیاری اعضای شورای بهسازی این سازمان  درخصوص تصمیم گیری برای الحاق این اراضی تاکید کرد.
بهاروند با اشاره به همکاری و هم افزایی سازمان منطقه آزاد قشم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان در بحث این الحاق ها تصریح کرد: با توجه به توسعه و گسترش روستاها همه ما باید به نیازهای واقعی روستاها و روستاییان عزیز توجه کامل داشته باشیم و ضمن لحاظ کردن این نیازها، مانع هرگونه سوء استفاده احتمالی از سوی  سودجویان بشویم.
براساس این گزارش شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان نیز دراین نشست وجود جاذبه های گردشگری، جنگل های حرا و محدوده منطقه آزاد را در جزیره قشم از عوامل تاثیرگذار در بحث الحاق ها بر شمرد و گفت: قانون دراین خصوص وظایف سازمان ها و بنیاد مسکن را در کشور مشخص کرده و در قشم نیز در راستای همکاری و همگرایی، تفاهم نامه سه ساله بین بنیاد مسکن و سازمان منطقه آزاد قشم در بحث چگونگی الحاق اراضی خارج از محدوده طرح هادی روستاهای واقع در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم منعقد شده است.                     
مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم دراین نشست با اشاره به وجود قانون 10ساله در خصوص این نوع الحاق ها گفت: هر 10 سال یک بار این قانون بر طبق ضرورت ها بازنگری و محدوه طرح هادی روستاها افزایش می یابد.
وی وجود حساسیت و وسواس در قبال این افزایش محدوده را در سرزمین اصلی در نزد مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار داد و افزود: میزان این حساسیت و وسواس در مناطق آزاد برای سازمان های این مناطق دوچندان است.
زارعی دلیل این حساسیت را دست اندازی برخی افراد سودجو به بهانه های مختلف به اراضی دولتی دراین مناطق دانست و تصریح کرد:  این افراد در پشت برخی افراد با عناوین و القاب ظاهرصلاح پنهان می شوند و از طریق آنها اهداف نامشروع خود را دنبال می کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بر نقش مهم مدیریت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین محیط زیست سازمان در قبال این نوع الحاق ها در مناطق روستایی جزیره تاکید کرد و خواستار ارائه نظرات تخصصی این مدیریت ها در این خصوص شد.
این گزارش حاکیست در ادامه این نشست موارد الحاق اراضی خارج از محدوده طرح هادی در 12 روستای جزیره قشم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در قبال هریک از آنها اتخاذ شد.
گفتنی است در این نشست علاوه بر جمعی از  مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن هرمزگان و  مدیر بنیادمسکن شهرستان قشم همراه با جمعی از کارشناسان مدیریت های ذیربط حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو