نقش اثرگذار دانشگاه فرهنگیان در بالارفتن رشدآموزشی منطقه

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با توانمند سازی و فعال کردن دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش منطقه رشد بیشتری خواهد داشت.

به گزارش فرینا، نشست برنامه ریزی جهت راه اندازی مراکز دانشگاهی فرهنگیان دخترانه و پسرانه در منطقه با حضور قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، نمایندگان مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی آقایان سید محمد مولوی و سید لفته احمدنژاد، حسین خنیفر رئیس سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، علی الیاسی مدیر آموزش این سازمان و تنی چند از مسئولین استانی و محلی مربوطه در محل سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد.

قدرت اله طمیمیان با اشاره به نقش اثرگذار دانشگاه فرهنگیان جهت بالارفتن رشدآموزشی منطقه در توضیح برگزاری این نشست، گفت: با توجه به تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان منطقه آزاد اروند و دانشگاه فرهنگیان جهت مشارکت و راه اندازی و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز پردیس، مراکز آموزشی، پژوهشی و مهارتی در حوزه منابع انسانی که سال گذشته منعقد شد، در راستای رسیدن به اهداف مذکور امروز و در جلسه ای موثر ، به نتایج مطلوبی رسیدیم.

طمیمیان خاطرنشان کرد: راه اندازی دانشگاه پسرانه فرهنگیان در خرمشهر، اجرایی نمودن تفاهمنامه فی مابین سازمان منطقه آزاد اروند و دانشگاه فرهنگیان کشور و پیگیری کد مستقل برای دانشگاه فرهنگیان اروند از جمله موارد مهمی بود که در این نشست تلاش شد بخش زیادی از آن اجرایی و حل و فصل شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به امتیازات دانشگاه فرهنگیان و جایگاه آن در پذیرش نیروهای رسمی پرداخت و افزود: از جمله امتیازاتی که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از آن بهره مند می شوند؛ پذیرفته شدن آنها بعنوان نیروی رسمی آموزش و پرورش از بدو ورود به این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان شعبه دختران اروند در شهرستان آبادان با مدیریت موفق و در رشته های مختلف توانسته دانشجویانی زیادی را جذب کند که امیدواریم با صحبت هایی که با نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی داشتیم؛ هر چه زودتر این مرکز دانشگاهی موفق به اخد کد مربوطه شود .

قدرت اله طمیمیان ایجاد شعبه پسران دانشگاه فرهنگیان را گامی به سوی رفع کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش منطقه دانست و خاطرنشان کرد: از جمله دستاوردهای این نشست، ابلاغ مجوز 5 رشته جدید به مرکز دخترانه اروند و افزایش سهمیه جذب دانشجو در ترم جدید بود که بی تردید اتفاق میمون و خجسته برای آموزش منطقه خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در تکمیل سخنانش اظهار داشت: افق و نگاه ما ایجاد و توسعه زیرساخت ها، امکانات و بستر لازم جهت جذب دانشجو در رشته های مختلف مورد نیاز، تربیت معلم شایسته و رفع کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش منطقه است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو