مرمت و احیاء عکاسخانه « ژرژ یونانی» با کاربری رستوران – موزه

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند، از تصویب طرح مرمت و احیای «عکاسخانه ژرژ یونانی» با کاربری رستوران - موزه در جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان خوزستان، خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن قنبری ضمن اعلام این خبر، افزود: پیش از این به دلیل عدم ثبت این ملک تاریخی نیازی به ارائه طرح در کمیسیون فنی میراث فرهنگی استان خوزستان وجود نداشت، اما پس از ثبت این بنا؛ مطرح شدن موضوع هرگونه مرمت و احیا در جلسه مذکور ضروری بود که در نهایت طرح با کاربری رستوران – موزه مطرح و مصوب شد.

وی با تأکید بر اینکه با نظارت عالیه شورای فنی میراث فرهنگی استان خوزستان و مدیریت میراث فرهنگی منطقه آزاد اروند، عملیات مرمت این بنای تاریخی انجام خواهد شد، تصریح کرد: مرمت «عکاسخانه ژرژ یونانی» اولین تجربه ای است که خود مالک طرح مرمت را تهیه کرده که این خود نکته بسیار مهم و ارزشمندی است و می بایست از روحیه و نوع نگاه جناب آقای دکتر شوکت ، مالک عکاسخانه ژرژ یونانی ، به میراث فرهنگی تشکر و قدردانی نمود؛ به امید افزایش این تفکر در میان بخش خصوصی.

قنبری خاطرنشان کرد: با همکاری و هماهنگی های لازم؛ همه مجوزهای مربوطه از شهرداری اخذ خواهد شد و همه باید دست به دست هم دهیم که این بنا به عوان اولین خانه تاریخی منطقه که مرمت و تغییر کاربری پیدا می کند، مسیر احیاء را به راحتی طی کند.
محسن قنبری با بیا اینکه ملک مورد نظر پس از مرمت در خدمت توسعه گردشگری منطقه قرار می گیرد، اذعان داشت: امیدواریم این اقدام به عنوان یک الگو مطرح شود و شرکت نفت نیز خانه های بریم و بوارده؛ خصوصا املاک مستقر در محدوده «باشگاه انکس » را مرمت کرده و با ایجاد کاربری جدید در خدمت توسعه جذابیت های گردشگری منطقه قرار دهد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند مرمت ، احیاء و بهره برداری از بنای تاریخی« عکاسخانه ژرژ یونانی» را یک هدف مشترک برای دستگاه های اجرایی دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم که سازمان منطقه آزاد اروند ، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان که قول مساعد جهت ارائه تسهیلات و بسته حمایتی به مالک را داده است؛ بتوانند شرایط مناسب را برای مالک به وجود آورند تا روند احیا این بنای تاریخی به سرعت پیش رود و زودتر به نتیجه مورد نظر برسد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.