سپاه استان هرمزگان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در حوزه فرهنگی همکاری می‌کنند

همکاری در حوزه مسائل فرهنگی مناطق آزاد در دیدار فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از کیش، حمیدرضا مومنی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با سردار اباذر سالاری که در منطقه آزاد کیش انجام شد، توجه جدی به مسائل فرهنگی و رفاهی در مناطق آزاد به ویژه برای خانواده معظم شهدا را مورد تاکید قرار داد.

مومنی اظهار داشت: شهدا، جانبازان و ایثارگران در 8سال دفاع مقدس، با اهدای جان و سلامتی خود و اسارت در بازداشتگاه‌های رژیم بعثی، از ارزش‌های انقلاب اسلامی در برابر دشمنان صیانت کردند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: امروز همه ما باید با اشتیاق در حوزه کارکرد فرهنگی، پاسخ مناسبی در برابر خانواده معظم شاهد داشته باشیم و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور آماده کمک به توسعه مسائل فرهنگی و رفاهی در مناطق آزاد به ویژه برای خانواده شاهد در دو جزیره قشم و کیش از استان هرمزگان، است.

مومنی بیان داشت: هزینه کردن در حوزه مسائل فرهنگی در حقیقت سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش‌های اسلامی است و امیدواریم در این راه با انجام وظایف‌مان در پیشگاه خدا، شهدا و امام شهدا رو سفید باشیم.

** مقابله با جنگ نرم وظیفه ملی است

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان هم در این دیدار با تقدیر از اقدامات شایسته مومنی در دوران 6ساله سکانداری سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه فرهنگی و کمک‌های مستمری که به آموزش و پرورش در سطح جزیره قشم، گفت: مقابله با جنگ نرمی که دشمنان علیه کشورمان دنبال می‌کنند یک وظیفه ملی است و همه باید در این راه همسو و همدل باشیم.

سردار اباذر سالاری پیشنهاد کمک به مسائل فرهنگی در مناطق آزاد کشور با مشارکت سپاه و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور را اقدامی برای توسعه مسائل مهم فرهنگی برشمرد و آمادگی سپاه امام سجاد هرمزگان را برای اجرای این پیشنهاد اعلام کرد.

سردارسالاری افزود: تکریم خانواده معظم شهدا یک وظیفه اسلامی و ملی است به طوری که حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانیگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب پیوسته بر این مهم تاکید داشته‌اند.

به گفته وی، سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگی در مناطق مرزی کشور از جمله در مناطق آزاد کیش و قشم با توجه به سیاست جنگ نرم استکبار جهانی، بسیار حائز اهمیت است و سپاه امام سجاد هرمزگان در کنار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، می‌توانند خدمات ماندگاری را ارائه کنند.

جزایر قشم و کیش به عنوان دو منطقه آزاد استان هرمزگان در جنوب کشور قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :