با پیگیری مصوبه سفر اخیر وزیر صمت به استان اردبیل محقق می شود؛

سرمایه‌گذاری 40 هزار میلیارد ریالی در منطقه ویژه اقتصادی نمین

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با پیگیری مصوبه سفر اخیر وزیر صمت به استان اردبیل، شاهد سرمایه‌گذاری کلان 40 هزار میلیارد ریالی در حوزه صنعت و معدن در منطقه ویژه اقتصادی نمین خواهیم بود.

به گزارش فرینا، صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در سفر اخیر وزیر صمت به استان اردبیل و با هدف توسعه متوازن کشور، سرمایه‌گذاری کلان دولت در حوزه صنعت و معدن در استان مصوب شده بود.
بدری افزود: با پیگیری‌های انجام شده این مهم محقق شد و شاهد سرمایه‌گذاری در بخش «تولید آهن اسفنجی به روش احیاء» با فاینانس خارجی بالغ بر 135 میلیون یورو، معادل 4 هزار میلیارد تومان خواهیم بود.
وی، ظرفیت تولید این مجموعه را یک میلیون تن در سال بیان کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحد صنعتی و تولیدی، برای 800 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل هفته آتی این پروژه مهم تولیدی و صنعتی با حضور مسئولان ملی و استانی در منطقه ویژه اقتصادی نمین کلنگ‌زنی می‌شود تا شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :