سرمایه‌گذاری 17 سرمایه‌گذار بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی نمین

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین استان اردبیل از اعلام آمادگی 17 سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، بهمن آذروش افزود: با حضور و سرمایه‌گذاری این تعداد، زمینه برای اشتغال سه هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به اتمام رسیده و در آن پروانه بهره‌برداری فاز پیشران به مساحت 400 هکتار اخذ شده و حصارکشی و فنس‌کشی فاز اول بطول 17 کیلومتر طبق استاندارد گمرکات انجام گرفته است.

آذروش اضافه کرد: با اجرا و تکمیل فازهای اول و دوم این منطقه و استقرار تمام واحدهای تولیدی و صنعتی میزان اشتغال این مجموعه به بالای 15 هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: عملیات اجرای فنس‌کشی، تکمیل ساختمان مرکزی به مساحت 1200 متر، طراحی طرح تفصیلی، اجرای پروژه گازرسانی، برق رسانی و روشنایی معابر، احداث سر درب ورودی، نگهبانی و عبور راه اصلی از لوله گاز، آماده‌سازی زمین و احداث ساختمان گمرک، احداث ساختمان آتش‌نشانی ، پاسگاه و درمانگاه، احداث ساختمان انبار و بارانداز و مطالعات و خدمات مشاوره و توپوگرافی از اقدامات انجام  شده در منطقه ویژه اقتصادی نمین می‌باشد.

آذروش با بیان اینکه مساحت منطقه ویژه اقتصادی نمین 2 هزار و 55 هکتار است، گفت: فاز دوم این طرح به طول هزار و 150 هکتار بعد از اتمام فاز اول اجرایی می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین با اشاره به عملیات احداث کارخانه کریستال در منطقه اقتصادی ویژه نمین افزود: این کارخانه یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در خاورمیانه محسوب می‌شود که عملیات اجرایی فاز اول این کارخانه ظرف مدت دو سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او اضافه کرد: با تکمیل فاز اول این واحد تولیدی برای  600 نفر و با اجرا و تکمیل فازهای بعدی به 1500 نفر فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بستر و فضا برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین فراهم است، افزود: تامین زمین ارزان‌قیمت با هدف رونق تولید و اشتغال  و معاف از عوارض گمرکی از جمله مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه است و در حال حاضر سرمایه‌گذرانی از کشورهای هندوستان و جمهوری آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین تسهیل واردات و صادرات کالا، حمایت از صنایع داخلی، جذب فناوری‌های نوین، سرمایه‌گذاری در تولید و توسعه منطقه‌ای، پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، ارتباط تجاری بین‌المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه‌ای، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جذب سرمایه‌گذاری، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، ورود ماشین‌آلات خط تولید، ابزار اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغال‌زایی را از اهداف و مزایای منطقه ویژه اقتصادی در استان ذکر کرد.

طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در نزدیکی فرودگاه اردبیل در سال 85 در هیات دولت و در سال 89 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

عملیات اجرایی این منطقه تا زمان دولت تدبیر و امید آغاز نشده بود و در دولت یازدهم اجرایی و در دولت دوازدهم  روند امور در آن سرعت گرفت. 

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.