آزمایشگاه کنترل کیفی کالاهای سلامت محور در ارس راه‌اندازی شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: آزمایشگاه کنترل کیفی کالاهای سلامت محور تولیدی و وارداتی در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی و شروع به فعالیت کرد.

به گزارش فرینا، صدیف آزادمرد دمیرچی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با افتتاح این آزمایشگاه در ششمین دوره افتتا‌ح‌های مناطق آزاد توسط رئیس جمهور و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد ارس، این آزمایشگاه با دامنه فعالیت در زمینه آزمایشات محصولات غذایی و آشامیدنی، محیط زیست (آزمون‌های مربوط به پساب کارخانجات و آزمون‌های خوداظهاری محیط زیست،BOD ،COD، DO، TDS، TSS، سولفید، سولفات و...) و همچنین اقدام به اخذ مجوز برای آنالیز کالاهای آرایشی و بهداشتی و دامپزشکی نیز نموده است.

آزادمرد، میزان سرمایه گذاری این طرح را بالغ بر 55 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه برای 10 نفر نیز شغل ایجاد شده است.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس اضافه کرد: این آزمایشگاه بعنوان آزمایشگاه همکار غذا و دارو و محیط زیست می باشد که تمامی آزمایش های تخصصی، شیمیایی، فیزیکی، میکروبی و تخصصی مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و سلولزی در آن انجام خواهد گرفت.

آزادمرد دمیرچی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این آزمایشگاه می تواند موجب تفویض اختیارات بیشتری به سازمان منطقه آزد ارس شود افزود: با توجه به دسترسی آزمایشگاه کنترل سلامت کالای ارس به سامانه لیمز، علاوه بر دریافت نمونه از تمامی واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس امکان دریافت نمونه از کل کشور نیز در این آزمایشگاه فراهم می باشد.

وی در پایان یادآور شد: افتتاح این آزمایشگاه باعث اهرم نظارتی بیشتر غذا و دارو خواهد شد و نیز با توجه به اینکه در فصول گرم، انبارها شرایط مناسب برای نگهداری طولانی مدت محصولات سلامت محور را ندارند، افتتاح این آزمایشگاه باعث تسریع در ترخیص کالاهای سلامت محور و جلوگیری از کاهش کیفیت کالاها خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو