توسعه 120 کیلومتر از سیستم فاضلاب آبادان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62071
ساعت 12:25 سه شنبه 19 مرداد 1400
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به تفاهم‌نامه 400 میلیارد تومانی تامین اعتبار بخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری آبادان گفت‌: با اجرای این طرح 120 کیلومتر سیستم فاضلاب آبادان توسعه خواهد یافت.

به گزارش فرینا، علیرضا جانباز در آیین تفاهم.نامه تامین اعتبار بخشی از طرح های جمع آوری فاضلاب آبادان افزود: با اجرایی شدن این طرح 10 ایستگاه پمپاژ دیگر در این شهر وارد مدار می‌شود و 120 کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان توسعه خواهد یافت.

جانباز، با اشاره به افزایش ظرفیت آب پایدار در آبادان و خرمشهر افزود: 22 هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت آب شیرین کن آبادان و 12 هزار مترمکعب نیز به ظرفیت خرمشهر اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در هفته آینده آب شیرین کن اروند با ظرفیت سه هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز به شبکه اضافه خواهد شد.

**هشت هزار روستای ایران با تانکر آبرسانی می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: هم اکنون هشت هزار روستای کشور به دلیل کمبود بارش به‌ ویژه در فلات ایران با تانکر آبرسانی می‌شوند.

[جانباز با اشاره به بهره‌مندی 450 هزار نفر در روستاهای کشور از آب پایدار گفت: در نظر داریم تا پایان امسال این بهره‌مندی را به 970 هزار نفر روستایی برسانیم.

وی بیان کرد: هم اکنون دبی خروجی آب پشت سدها به گونه‌ای تنظیم شده که در کنار تامین آب مورد نیاز، نگرانی بابت کمبود آب در پاییز نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: مشکل آب 500 روستا از 702 روستا در خوزستان که با تنش آبی روبه رو هستند تا پایان امسال برطرف و آب تمام این مناطق به صورت پایدار تامین می‌شود.

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟