به مناسبت روز جهانی پاکسازی انجام شد؛

پاکسازی سواحل جزیره قشم با مشارکت 50 نفر از علاقه مندان حفظ محیط زیست

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای برنامه پاکسازی سواحل جزیره قشم با مشارکت افزون بر 50 نفر از علاقه مندان حفظ محیط زیست در این جزیره خبر داد و گفت: این برنامه به مناسبت روز جهانی پاکسازی برابر با 18 سپتامبر در سواحل زیتون و ایران زمین واقع در محدوده شهر قشم به مرحله اجرا گذاشته شد.

به گزارش فرینا به نقل از شمانیوز، مهدی زارعی هدف از اجرای این برنامه را جلوگیری از آلوده شدن سواحل جزیره قشم دانست و افزود: در همه دنیا زباله‌های دریایی، آبزیان، دریاها و سواحل را تهدید می‌کند و با توجه به ارتباط ساکنان و گردشگران جزیره با دریا و سواحل، این تهدید می تواند در این جزیره متوجه انسان ها هم باشد.
زارعی با اشاره به اینکه آلودگی دریا و سواحل یک تهدید فراگیر است، تصریح کرد: چه ما صیاد باشیم یا قایقران  یا شناگر و غواص و یا اینکه فقط برای تفریح به ساحل برویم با این تهدید  مواجه هستیم.
به گفته وی، زباله‌های رها شده درسطح جزیره توسط  باد به سواحل و دریا منتقل می‌شوند و زباله‌های دریایی نیز توسط موج و جریان‌ها آب دریا به ساحل راه می‌یابند و نه تنها محیط زیست انسان ها بلکه حیات‌وحش دریایی را نیز به خطر می‌اندازند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بر ضرورت گسترش کمی و کیفی برنامه های پاکسازی سواحل قشم تاکید کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد قشم در اجرای وظایف و ماموریت های قانونی و ذاتی خود از طریق مدیریت محیط زیست سازمان بطور دائم این نوع برنامه ها را اجرا می کند ولی اعتقاد دارد که با جلوگیری از تجمع و پخش زباله در سطح جزیره، می توان مانع انتقال آن به سواحل و دریا شد که این مهم نیز به همکاری و هماهنگی همه بخش ها و دستگاه های ذیربط در جزیره  نیاز دارد.
مدیرمحیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم نیز با تشکر ازهمکاری و مشارکت کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی، غواصان، گردشگران و علاقه مندان به حفظ محیط زیست دراجرای برنامه پاکسازی سواحل زیتون و ایران زمین این جزیره  گفت: در این برنامه بیش از 50 نفر از این افراد نسبت به پاکسازی ساحل دریا حد فاصل سینما دریا و سایت ایران زمین اقدام کردند و زباله های جمع آوری شده  نیز به سطل های زباله بزرگ جهت انتقال به سایت دفع زباله جزیره انتقال داده شد. 
سید محمد هاشم داخته افزود: مدرسه غواصی قشم، کلوپ غواصی دلفین مرجان قشم، کلوپ غواصی نگین ساحل قشم، کلوپ تفریحات دریایی و غواصی یاس و نیز کلوپ غواصی ستاره دریای پارس دراین برنامه مشارکت داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو