برگزاری مراسم تقدیر از هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای آیینی در قشم

به مناسبت ماه های محرم و صفر و در آستانه اربعین حسینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با برگزاری مراسمی از جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای آیینی جزیره قشم تقدیر کرد.

به گزارش فرینا، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در حاشیه این مراسم که به عنوان یکی از برنامه های هفته دفاع مقدس برگزار شد، اربعین حسینی را یکی از بزرگ ترین آیین ها و مناسک اسلامی خواند و گفت: هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای آیینی نقش بزرگی در تحکیم و تقویت جایگاه ارزش های اسلامی در جامعه از جمله اربعین حسینی و سایر مناسک  اسلامی داشته و دارند.
حامد بی آزار، هنر را آیینه تمام نمای هر جامعه خواند و  افزود: جامعه ای پویا و شکوفا محسوب می شود که هنرمندانش پویا باشند و آثارشان همانطور که سرگرم کننده ولذت بخش است، مفاهیم معنوی و فرهنگی را با زبان نافذ هنری به مخاطبان خود انتقال بدهد.
بی آزار، هنرمندان حوزه هنرهای آیینی را از جمله هنرمندان پویا دانست و گفت: این هنرمندان مفاهیم ارزشمند دینی و مذهبی را با زبان  زیبای هنری به مخاطبان خود بخصوص نسل جوان انتقال می دهند و در این راه بدون کمترین توقع و چشمداشت مادی تلاش می کنند چرا که خود معتقد و باورمند  این مفاهیم هستند.
وی با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و تقدیر از هنرمندان و  فعالان حوزه هنرهای آیینی بر اهتمام جدی سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به تقویت و تحکیم  ارزش های اصیل اسلامی در جزیره قشم تاکید کرد.
گفتنی است؛ در این مراسم که فلاح نژاد مشاور اجرایی مدیرعامل، مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، شاملو مدیر بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات، ملازم سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی و داخته مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم و سایر علاقه مندان هنرهای آیینی جزیره قشم حضور داشتند از تعدادی از هنرمندان، فعالان و پیش کسوتان حوزه هنرهای آیینی این جزیره با اهداء لوح و  تندیس تقدیر شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :