خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز شلمچه ادامه دارد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با وجود تصمیم بر بسته بودن مرزهای زمینی در اربعین امسال، پس از گشایش مرز شلمچه به روی زوار حسینی، خدمات رسانی همچون سال های گذشته، در حال انجام است.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیان ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: امسال به دلیل ویروس کرونا و تصمیمات دو کشور ایران وعراق، تردد زوار از مرز شلمچه برای اربعین، پیش‌بینی نشده بود.

طمیمیان با اشاره به اینکه بعد از حضور پرشور مردم در مرز شلمچه و تلاش برای حضور در مراسم اربعین حسینی با هماهنگی طرف عراقی مرز برای 2 روز به روی زائران گشوده شد، خاطرنشان کرد: در آخرین لحظات تصمیم بر آن شد که مرز به روی زوار باز شود و این افتخار نصیب ما گردد که مجددا امسال نیز همچون سال‌های گذشته خدمت گزار زائران اباعبدالله الحسین باشیم.

وی با تأکید براینکه از قبل آمادگی لازم برای این رویداد وجود نداشت، گفت: با وجود اینکه از قبل پیش بینی تردد زوار را نداشتیم و قرار نبود امسال حماسه پیاده روی اربعین را برگزار کنیم، اما عوامل مختلف سازمان منطقه آزاد اروند در بخش ها و واحدهای مختلف سریعا وارد عمل شدند و هر کدام وظایف شان را همچون سال های پیش از کرونا انجام دادند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: هر چند که در بخش‌هایی به دلیل عدم آمادگی و امکانات مورد نیاز شرمنده زوار آقا امام حسین(ع) شدیم و نتوانستیم مثل همیشه سرویس دهی مناسب و با کیفیتی در شأن این عزیزان داشته باشیم، اما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم حداقل ها را در اختیار زائران قرار دهیم.

طمیمیان خاطرنشان کرد: این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه ایجاد زیرساخت های لازم جهت تردد سهل و ایمن را برای زائران دارد که خوشبختانه از سال‌های قبل بخش عمده‌ای از آن ایجاد شد و یکی از دلایلی که هموطنان و اتباع خارجه مرز شلمچه را برای پیاده روی انتخاب می‌کنند؛ وجود همین زیرساخت های مناسب است که باعث سهولت و راحتی تردد به عراق می شود.

وی از ایجاد یک سری امکانات و تجهیزات در قسمت عراقی مرز شلمچه جهت رفاه حال هموطنان خبر داد و افزود: امسال نیز همچون سال های پیشین در بحث خدمات رسانی بخش های مواکب مسیر رفت و برگشت، تأسیسات، سرویس های بهداشتی، نظافت و …بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در این چند روز به دلیل اینکه مواکب ابتدا به ساکن آمادگی لازم برای خدمات دهی را نداشتند، سازمان منطقه آزاد اروند وارد عمل شد و آب مصرفی مورد نیاز زوار را فراهم نمود و تلاش کرد که راحتی و رفاه مردم را تا حد نیاز فراهم کند؛ در همین راستا حدود 80 هزار بطری آب در روزهای اول تهیه شد تا اینکه مواکب وارد عمل شدند و غذا و سایر نیاز های این عزیزان را در مرز مهیا کردند.

طمیمیان، تصریح کرد: تا آخرین لحظه ای که زوار عزیز وارد کشور شوند در این منطقه حضور خواهیم داشت و تمام تلاشمان را می‌کنیم عهدی را که بسته ایم به سرانجام برسانیم؛ در این خصوص منطقه بارانداز تجاری را در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور قرار دادیم و آنها نیز اتوبوس هایی را برای بازگشت زائران محترم به استان ها و شهرستان هایشان در نظر گرفتند.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ضمن طلب بخشش از زائران حرم امام حسین (ع) به دلیل ناکافی بودن امکانات در مرز شلمچه، اظهار داشت: متأسفانه امسال به دلیل اینکه پیش‌بینی قبلی صورت نگرفته بود و قرار نبود که این مرز برای پیاده روی زائران در نظر گرفته شود، تدابیر لازم جهت سرویس دهی اتخاذ نشده بود؛ اما امیدواریم از سال آینده سایه منحوس ویروس کرونا از سرجهان برداشته شود و بتوانیم همچون گذشته با برنامه‌ریزی و هماهنگی، پیاده روی اربعین را با شکوه تمام برگزار کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :