رییس اداره کالای اساسی بندر امام خمینی(ره) خبر داد:

تخلیه 9 میلیون و 55 هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) از ابتدای امسال

 رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای امسال تا 12 مهرماه سال جاری در مجموع 9 میلیون و 55 هزار تن کالای اساسی از بندرامام (ره) تخلیه شده است.

به گزارش فرینا، «محمود حسین زاده» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری « بازار » افزود: با پهلوگیری 160 فروند کشتی اقیانوس پیما، تخلیه این مقدار کالای اساسی از بندرامام (ره) در مقایسه با مدت مشابه سال جاری بیش از 24 درصد رشد داشته است.
حسین زاده یادآور شد: در این مدت بارگیری و ارسال کالاهای اساسی به مقاصد مختلف کشور در بندر امام با 16 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از 8 میلیون و 955 هزار تن رسیده است.

تا 12 مهرماه سال جاری حدود 8 میلیون و 79 هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای و 876 هزارتن کالا نیز با ناوگان ریلی به مقاصد مختلف حمل شده که در زمینه ناوگان جاده ای 16 درصد و ناوگان ریلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشتیم

وی اظهارداشت: تا 12 مهرماه سال جاری حدود 8 میلیون و 79 هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای و 876 هزارتن کالای نیز با ناوگان ریلی به مقاصد مختلف حمل شده که در زمینه ناوگان جاده ای 16 درصد و ناوگان ریلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشتیم.
رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) تصریح کرد: درحال حاضر مجموع موجودی کالاهای اساسی در انبارها، اسکله و لنگرگاه بندرامام خمینی (ره) با 40 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از 4 میلیون و 620 هزارتن است.

با توسعه شبکه ریلی در بندر امام، هم اکنون طول این شبکه به بیش از 140 کیلومتر رسیده است و به طور متوسط روزانه بیش از 90 واگن در بندر امام بارگیری می شود

حسین زاده در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه هم اکنون طول شبکه ریلی در محوطه مجتمع بندری امام خمینی (ره) چقدر است، گفت: با توسعه شبکه ریلی در بندر امام، هم اکنون طول این شبکه به بیش از 140 کیلومتر رسیده است و طور متوسط روزانه بیش از 90 واگن در بندر امام بارگیری می شود.
وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه حدود 50 تا 60 هزار تن کالا در طول شبانه روز در حال تخلیه در بندر امام است و همین میزان هم کالا در حال بارگیری است، گفت: در شهریورماه سال جاری، رکورد بارگیری با 72 هزار تن کالای اساسی را در تاریخ سازمان بنادر و دریانوردی ثبت کردیم و در یکی از روزهای شهریور 2 هزار 900 کامیون و 109 واگن از بندر امام بارگیری کردند.
رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی (ره) در خصوص اینکه چند درصد کالای اساسی و نهاده های دامی در بندر امام(ره) تخلیه می شود، گفت: بیش از 80 درصد نهاده های دامی کشور و بیش از 70 درصد کالای اساسی کشور در بندر امام تخلیه می شود و 90 درصد تجهیزات بندری ما برای تخلیه این کالاها اختصاص یافته است.
حسین زاده اظهار داشت: با 40 پست اسکله هم اکنون 60 تا 70 درصد عملیات بندری ما به کالاهای اساسی اختصاص دارد و بندر امام با 11 هزار هکتار وسعت بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور است که علاوه بر واردات کالا، صادرات مشتقات نفتی، مواد معدنی، آهن آلات و کالای غیرنفتی از طریق بندر امام در شش ماهه نخست امسال به بیش از چهار میلیون و 200 هزار تن رسیده است.
وی افزود: بندر امام خمینی(ره) به طور متوسط ظرفیت پذیرش بیش از 55 میلیون تن انواع کالا را دارد و هم اکنون به لحاظ اهمیت تامین کالاهای اساسی در کشور از40 پست اسکله 23 اسکله بندر امام (ره) به تخلیه کالاهای اساسی اختصاص دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو