رشد 23 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)، از رشد 23 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی (ره) در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، عادل دریس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دنبال تخلیه و بارگیری نزدیک به 23 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در نیمه نخست امسال در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، 23 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در پارسال به ثبت رسید.
دریس افزود: 22 میلیون و 835 هزار و 333 تن انواع کالا در بازه زمانی یاد شده در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شد که بیش از 14 میلیون تن از این میزان را با 10 درصد رشد کالای غیرنفتی و در حدود 9 میلیون تن از آن را با 53 درصد رشد کالای نفتی تشکیل می‌دهد.
وی در ادامه از رشد 8 درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری اشاره کرد و بیان داشت: در نیمه نخست سال 1400، بیش از 71 هزار teu کالای کانتینری تخلیه و بارگیری شده است که در تداوم رشد پیوسته‌ی این نوع کالا در مدت اخیر بوده است، همچنین با پهلوگیری 160 فروند کشتی حامل کالای اساسی در مدت یاد شده بیش از 9 میلیون تن انواع کالای اساسی در این بندر بزرگ تجاری تخلیه شده که 24 درصد رشد نسبت مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در شمال غربی خلیج فارس از طریق آبراه خورموسی به آب‌های آزاد بین‌المللی وصل می‌شود و نقش مهمی در زنجیره تأمین کالا ایفا می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :