اکران فیلم سینمایی«دشت خاموش» در سینما مهر آبادان

فیلم سینمایی «دشت خاموش» امروز چهارشنبه 28مهر ساعت 19 در سینما مهر آبادان، روی پرده می‌رود.

به گزارش فرینا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ضمن اعلام این خبر، گفت: به همت مدیریت سینما مهر آبادان و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری برای دوست داران سینمای هنر تجربه، به نمایش در می آید.

رضا مردانی با اشاره به تعطیلی چند ماهه سینماها، خاطرنشان کرد: مدیریت سینما مهر آبادان تصمیم به فعال کردن مجدد بخش اکران فیلم های«هنر و تجربه» که پیش از پاندمی کرونا حدود چهار سال در این سینما به نمایش در می آمد، کرده است.

مردانی حضور عوامل فیلم را گامی مهم در پاسخگویی به هنرمندان جهت چند و چون شکل گیری و تولید فیلم دانست و افزود: بر همین اساس سینما مهر تلاش دارد تا فیلم هایی که در برنامه اکران قرار می دهد، همراه با حضور عوامل و جلسات نقد و بررسی باشد که بتوانند فضایی برای آموزش هنرمندان و همین طور دعوت مخاطبان عام به سالن های سینما جهت رونق هر چه بیشتر، ایجاد کنند.

وی اکران فیلم « دشت خاموش» را اولین فیلم بعد از موج کرونا در سینما مهر عنوان کرد و اذعان داشت: دعوت ازعوامل ساخت یک فیلم همراه با نمایش آن با توجه به گرفتاری و مشغله دست اندرکاران فیلم و هزینه های دعوت از آنها، روند بسیار سختی است که مدیریت سینما مهر آبادان برعهده گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با تأکید براینکه تلاش می کنیم تا رونق سینما به روزهای پیش از کرونا بازگردد، اظهار داشت: انتظار می رود علاقه مندان با حضور خود از این رویدادها حمایت کنند چراکه کم تر شهرستانی چنین فضایی را برای هنرمندانش ایجاد می کند.

«دشت خاموش» فیلمی است که به شرایط دشوار کاری و روابط پیچیده انسانی در یک محیط کارگری می‌پردازد.

این فیلم که پخش بین‌المللی آن توسط شرکت «پرشیا فیلم» با مدیریت علی قاسمی انجام می‌شود، تاکنون موفق به دریافت تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال 2020، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال 2021، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال 2021، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال 2021، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال 2020، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال 2021 و جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال 2021 شده است.
علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو