آیین اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر منطقه آزاد قشم برگزار شد

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر منطقه آزاد قشم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولان شهر و هنرمندان جزیره قشم برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاري ايرنا، براساس رای هیات داوران این جشنواره  از میان چهار نمایش که طی دو روز در این جشنواره به اجرا درآمد، نمایش «افسانه» به کارگردانی عبدالرسول رنجبر به عنوان نمایش برتر به چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد.
براساس این گزارش در بخش کارگردانی جشنواره، عبدالرسول رنجبر کارگردان نمایش «افسانه» مقام نخست را از آن خود کرد و ابوذر رحیمی شهواری بابت کارگردانی نمایش «هوشا ما عروسی خونن» شایسته تقدیر شناخته شد ودر بخش بازیگری مرد، علی محمد زاده و مجتبی اخلاقی برای بازی در نمایش «افسانه» به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم شناخته شدند.
طبق رای هیات داوران این جشنواره، محمدرضا محمودی برای نمایش «هوشا ما عروسی خونن» و مشهور رنجبری برای بازی در نمایش «مرگ بر مرگ» به مقام سوم رسیدند و از ابوطالب احدی برای بازی در نمایش «مرگ بر مرگ» تقدیر به عمل امد.
بهترین بازیگر زن این جشنواره  نیز سحر شاهمرادی در بخش بازیگری بخاطر بازی در نمایش «افسانه» معرفی شد و نرگس صادق بهمنی بازیگر نمایش «هوشا ما عروسی خونن» مقام دوم و سارا نظیریان برای نمایش «روایت اصلی در حاشیه» مقام سوم این بخش را کسب کردند.
این گزارش خاکیست که هیات داوران از فاطمه حیدری شیب‌کوه برای بازی در نمایش «هوشا ما عروسی خونن» و فریبا عجم و سمیه قاسم بلوچی برای بازیگری در نمایش «مرگ بر مرگ» تقدیر کرد و در بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره، عبدالرسول رنجبر را برای نمایش «افسانه» به عنوان بهترین نویسنده انتخاب و جعفر قاسمی  را هم برای نمایش «هوشا ما عروسی خونن» شایسته تقدیر اعلام کرد.
در این جشنواره علی حاجی میری نیز بابت موسیقی نمایش «افسانه» به مقام برتر دست یافت و از هوشنگ روی‌دری بابت موسیقی نمایش «هوشا ما عروسی خونن» تقدیر شد و هیات داوران جشنواره محمود بازماندگان را برای طراحی صحنه نمایش «افسانه» به عنوان برتر  معرفی و از کوروش سلمانی دهبارزی بابت طراحی صحنه نمایش « روایت اصلی در حاشیه» تقدیر کرد.
براساس این گزارش محمد رضایی نیز برای طراحی نور نمایش «افسانه» در این جشنواره به رتبه برتر نائل شد و از مجید جعفری برای طراحی نور نمایش « مرگ بر مرگ» تقدیر شد، مضاف بر اینکه هیات داوران در بخش طراحی لباس از آمنه تنگسیری برای نمایش «افسانه» تقدیر کرد.
هیات داوران این جشنواره هیچ اثری را در بخش چهره پردازی و همچنین پوستر و بروشور انتخاب نکرد.
گفتنی است رضا گشتاسب، محمدهاشم زاده و حسن سبحانی مینابی اعضای هیات داوران هشتمین جشنواره تئاتر قشم را بودند و در پایان این جشنواره، لوح تقدیر و هدایایی از سوی مسئولان به برگزیدگان اهداء شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو