« بیت الاحزان» نمونه ای اثرگذار جهت تحقق آرمان مقام معظم رهبری

  • شنبه 13 آذر 1400 - 10:00
  • اروند
  • 0 دیدگاه
آیت الله محسن حیدری در گردهمایی حافظان خوزستانی بیت الاحزان، گفت: « بیت الاحزان» یکی از نمونه های اثرگذار جهت تحقق یافتن آرزو و آرمان مقام معظم رهبری در گسترش حافظان قرآن است.

به گزارش فرینا، صبح امروز گردهمایی حافظان خوزستانی بیت الاحزان با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، معاون فرهنگی این سازمان و هیأت همراه، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س)،حجت‌الاسلام غبیشاوی امام جمعه آبادان، تنی چند از مسئولین شهری و جمع کثیری از قاریان و حافظان قرآن کریم؛ در محل سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری جلسات «بیت الاحزان» را یکی از نمونه های تحقق یافتن آرزوی مقام معظم رهبری دانست و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ در کشور حداقل می بایست 10 میلیون حافظ قرآن مجید داشته باشیم؛ این آرزوی بسیار بزرگی است که افراد زیادی برای تحقق آن باید کمر همت ببندند.

آیت الله محسن حیدری خاطرنشان کرد: قطعا موسسه «بیت الاحزان» جزو پیش قراولان این حرکت است و بر همه ما لازم و واجب است که در راستای تعالیم الهی رهبر انقلاب اسلامی، از آن حمایت کنیم؛ هرچند جامعه و کسانی که انس با قرآن دارند را خود قرآن حافظ و حامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری وظایفی که حضرت علی (ع) نسبت به قرآن برای شیعیان تعیین می کند را بسیار پر اهمیت خواند و تصریح کرد: به گفته مولایمان باید فقه داشته باشیم، تفقه از فقه گرفته شده است که به معنی فهم است؛ اما تفاوتی که فقه با فهم دارد در این است که فهم مطلق است و فقه فهم خاص و ویژه که به تخصص و معنویت مقید است.

آیت الله محسن حیدری خاطر نشان کرد: قرآن نور است و رهایی از ظلمت؛ درمان و شفاعت خود را از قرآن بگیرید. اگر قرآن را فقط در طاقچه ها بگذاریم شفا و نورانیت ایجاد نمی کند بلکه تلاوت است که قلب و روح را نورانی می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: قرآن خواندن به تنهایی موجب هدایت و رهبری انسان به سوی خدا نمی شود؛ این مسأله ناشی از عمیق بودن قرآن و نیازمندی شریعت به مفسّر است. لذا در همین راستا پیامبر اسلام فرمود؛ همان طور که اهل بیت بدون قرآن ناقص است، قرآن نیز بدون اهل بیت ناقص خواهد بود در واقع قرآن و عترت، عصاره نبوّت و تداوم بخش رسالت هستند که هدایت بشر را تا قیامت تضمین می کنند.

در این گردهمایی حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) و حجت‌الاسلام غبیشاوی امام جمعه آبادان نیز سخنانی ایراد کردند و قاسم مقدمی قاری بین المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. همچنین اجرای برنامه حفظ قرآن کریم توسط تعدادی از حافظان مؤسسه و تقدیر از اساتید و حافظان قرآن کریم بخشی دیگر از این محفل قرآنی را تشکیل داد.

گفتنی است مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) تاکنون نزدیک به 200 حافظ کل قرآن کریم خوزستانی تربیت کرده است که جمعی از این حافظان در گردهمایی بزرگ حافظان در آبادان شرکت نمودند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :