امسال 168 پرواز از فرودگاه ماکو انجام شده است

مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 168 پرواز از تهران به ماکو و برعکس در این فرودگاه انجام شده است.

به گزارش فرینا، حسن قره داغی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تسهیل تردد گردشگران، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، متخصصان و شهروندان این منطقه از طریق حمل و نقل هوایی، علاوه بر آثار مستقیم حمل و نقل سریع و ایمن، آثار قابل توجه دیگری نیز دارد، اظهار داشت: پروازهای فرودگاه ماکو روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه است.
قره داغی ادامه داد: در این مدت، تعداد مسافران ورودی چهار هزار و 12 نفر و مسافران خروجی چهار هزار و 291 نفر است.
مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو ادامه داد: همچنین میزان بار ورودی توسط مسافران 27 هزار و 145 کیلوگرم بوده و 37 هزار و 958 کیلوگرم نیز خروجی بار بوده است.
وی بیان کرد: این فرودگاه در مساحتی بالغ بر 325 هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس 320 است.
گفتنی است؛ احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد سال 1393 آغاز و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال 1394 انجام شد.
ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.
مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مرداد ماه 1398 صادرشده و پروازهای بین المللی نیز متناسب با فراهم شدن شرایط تقاضا برقرار می‌شود.
نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو 23 اسفند سال 1395 با عزیمت خانواده‌های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ 737 به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از 2 سال احداث شد با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو