دانشجویان بعد از انقلاب اسلامی سرمنشأ تحولات عظیم در ایران بودند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: دانشجویان به عنوان مهم ترین و تأثیر گذارترین اقشار اجتماع، سرمنشأ تحولات عظیم بعد از انقلاب اسلامی در ایران بودند.

به گزارش فرینا، محمدرضا اسکندری در دیدار صمیمی جمعی از دانشجویان منطقه به دعوت بسیج دانشجویی شهرستان های خرمشهر و آبادان ضمن تبریک روز دانشجو افزود: دانشجویان باید روحیات انتقادی خود را حفظ کنند؛ نسبت به کمبودها سؤال کنند و در عین حال به خود سازی انقلابی بپردازند.

اسکندری با یادآوری اتفاقات بزرگی چون پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل جهاد سازندگی و سپاه پاسداران و هشت سال دفاع مقدس با تلاش و مجاهدت دانشجویان خاطر نشان کرد: یکی از عبارات کلیدی در بیانیه گام دوم که حتی می‌توان ادعا کرد روح و موتور محرک این بیانیه است، عبارت «مامی‌توانیم» است. متأسفانه این روزها شاهد القای مفاهیمی به ذهن جمعی ملت ایران هستیم که درتقابل با مفهوم «ما می‌توانیم» است. بنابراین دانشجویان به عنوان جوان‌ترین نیروی آگاه و فعال در جامعه موظف هستند چه در عمل و چه در کلام این عبارت را زنده نگه دارند و از فضای علمی، پویا و مولد دانشگاه‌ها حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی با تاکید بر الگو قرار دادن مقام معظم رهبری برای تحول کشور تصریح کرد: ایشان بعنوان راهنمای مردم ایران خواهان تحولات سریع و آنی در کشور هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: به کار با نیروهای جوان اعتقاد دارم و در تمامی مسئولیت هایی که در اختیار داشتم از نیروهای جوان و تازه نفس استفاده کردم.

اسکندری در پاسخ به سوالات دانشجویان که در ابتدای این دیدار از وی داشتند گفت: به عنوان یک سرباز در جمهوری اسلامی خدمت میکنم و اروند را به این دلیل برای انجام وظیفه انتخاب کردم که معتقدم می شود در این منطقه کار کرد و ظرفیت های از دست رفته اش را احیا کرد.

وی در خصوص فروش ساختمان این سازمان اظهار داشت: طی این مدت نهادها و سرمایه گذارانی ابراز تمایل به خرید این ملک نمودند که در سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توافقات اولیه ای نیز حاصل شد که در صورت نهایی شدن این توافق، نتیجه آن اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر اینکه هزینه فروش ملک می بایست صرف زیرساخت ها در این منطقه شود، افزود: با ایجاد یک مرکز جامع دانشگاهی، خصوصا دانشکده های بین المللی در این ساختمان و جذب دانشجویان خارجی، این منطقه ظرفیت تبدیل شدن به قطب علمی در بین مناطق آزاد را خواهد داشت و بی تردید ازعواید آن زیرساخت های عمرانی و فرهنگی نیز رشد چشم گیری می کنند.

اسکندری با اشاره به اینکه مدیریت را معطوف به داشتن ساختمان مجلل و اتاق های بزرگ نمی داند، گفت: هیچ مانعی برای ارتباط با مردم ندارم و سوابقم به خوبی گویای این امر است.

وی ضمن ابراز تمایل و اشتیاق برای کار در منطقه آزاد اروند، افزود: در همه حوزه ها ایده و برنامه ریزی دارم و معتقدم علاوه بر آن می توان برای کشاورزی و شیلات دو شهرستان آبادان و خرمشهر اتفاقات خوبی را رقم زد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: مناطق آزاد با هدف واردات محور بودن شکل نگرفته اند و باید استارت تولید و صادرات در این مناطق زده شود تا اشتغال ایجاد و معیشت مردم تحت تاثیر قرار گیرد.

اسکندری ضمن تاکید بر استفاده از ایده و طرح های دانشجویان در آینده، گفت: با کشور روسیه در زمینه های مختلف دانشگاهی و صادراتی بخصوص صادرات محصولات کشاورزی در حال رایزنی هستیم.

وی دوگانگی مدیریتی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را یکی از مشکلات اساسی در این منطقه دانست و گفت: دوگانگی حاکمیتی و مدیریتی در منطقه آزاد اروند با رایزنی با متولیان امر برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین به توافق با هلال احمر اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی امکان گسترش گردشگری درمانی در آبادان و خرمشهر فراهم است.

اسکندری اظهار داشت: امیدواریم با تشکیل صندوق کار آفرینی برای حمایت از تعاونی های تولید مردمی بتوانیم در معیشت مردم بخصوص در روستاها موثر عمل کنیم.

وی در پایان در پاسخ به دغدغه مندی دانشجویان برای جلوگیری از تخلفات گذشته دراین سازمان گفت: دو کمیته انتصابات و صیانت را تشکیل دادیم تا بعد از این، نظارت ها بر فضای اداری سازمان بیشتر شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو