معاون اقتصادي رييس جمهور در بازدید از بندر چابهار مطرح شد؛

صادرات، خط مقدم تولید و اشتغال کشور است

معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر اینکه صادرات، خط مقدم تولید و اشتغال کشور است گفت: هرچقدر بیشتر صادرات داشته باشیم، ثروت ملی و میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.

به گزارش فرينا به نق از ایرنا' "محسن رضایی" روز پنجشنبه در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: این بندر یک بند اقیانوسی کشور ما است. بندری که از طریق اقیانوس هند با جمعیت زیادی از جهان در ارتباط است. این بندر احداث شده و با سرعت خوبی درحال پیشرفت است.
رضايي تصریح کرد: نخستین بندر حمل یکسره کشور به شمار می‌رود و امیدواریم سایر مناطق کشور هم بتوانند به همین تجهیزاتی که در این بندر است دسترسی پیدا کنند که هم توقف زمانی کشتی‌ها و رسوب کالاها اتفاق نیفتد و حمل و نقل با سرعت بیشتری انجام شود.
لزوم توسعه صادرات
معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: امروز به توسعه صادرات نیاز داریم و درحقیقت خط مقدم تولید ثروت ملی و اشتغال، صادرات است.
رضايي افزود: هرچقدر بیشتر صادرات داشته باشیم، ثروت ملی و میزان اشتغال افزایش خواهد یافت و در همین راستا، در این دولت به موضوع صادرات، بنادر، حمل و نقل، ترانزیت و مسائل دیگری که می‌تواند به افزایش صادرات کشور کمک کند توجه شده است.
جهانی شدن بندر چابهار
وي بیان داشت: در این سفر هم به اتفاق دبیر شورايعالی مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي کشور برای پیگیری و بررسی همین موضوعات به حوزه سواحل مکُران آمدیم. شواهد نشان می‌دهد که کارهای خوب و قابل توجهی در این منطقه انجام شده و امیدواریم در دولت سیزدهم، بندر شهید بهشتی چابهار به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل شود.
معاون اقتصادي رييس جمهور بیان داشت: استقرار تجهیزات هوشمند در این بندر مورد تاکید ما است و هرچهقدر که بنادر ما پیشرفته‌تر باشند هزینه کالاها و تورم ناشی از حمل و نقل کمتر می‌شود و مردم می‌توانند با ارزانی بیشتری، کالاهای وارداتی را خریداری کنند.
راه‌آهن جنوب به شمال؛ تحقق رویای 200 ساله
رضايي در خصوص راه‌آهن چابهار زاهدان گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور این بوده که کارها اولویت‌بندی نمی‌شده است و درواقع یک پول سالانه‌ای را به سراسر هزینه‌ها توزیع می‌کنیم و برخی از امورات اقتصادی که باید سریعا به بهره‌برداری برسد و آثار خود را در اقتصاد ملی نشان دهد با سال‌ها تاخیر مواجه می‌شود.
وی تصریح کرد: اکنون ارتباط شمال و جنوب کشور یعنی چابهار به سرخس یا بندر انزلی و آستارا بسیار حیاتی است و تولید و اشتغال ما را به شدت افزایش می‌دهد اما بین خاش و ایرانشهر از یکسو و بین رشت و آستارا از سوی دیگر، دو قطعه دیگر باقی‌مانده که با یک اعتبار متوسط می‌شود به سرعت این طرح را عملیاتی کرد و حتما در تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم که راه آهن جنوب به شمال که رویای 200 ساله‌ای است محقق شود.
"محسن رضایی" معاون اقتصادی رییس جمهور و "سعید محمد" مشاور ریس جمهور و دبیر شورايعالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي امروز پنجشنبه با استقبال "حسین مدرس خیابانی" استاندار سیستان و بلوچستان، "عبدالرحیم کُردی" مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شدند.
معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد همچنین در نشست کارگروه اقتصادی منطقه آزاد چابهار شرکت خواهند کرد.
چابهار که عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران را هم یدک می‌کشد و به آب‌های آزاد بین‌المللی متصل است طی چند سال اخیر به دیاری ارزشمند برای ایران و سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است چراکه با موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند برخی کشورهای همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. «این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت زمینی و ترانزیت و خطوط ریلی، دریایی، هوایی و دریایی برقرار می‌شود»

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :