رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آبادان

سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور کاروان هنری «روایت حبیب» در شهرستان آبادان، رونمایی شد.

به گزارش فرینا، با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، شهردار آبادان، رئیس شورای شهر آبادان، فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر، رئیس حوزه هنری آبادان و جمعی از دیگر مسئولین منطقه و با حضور ویژه کاروان هنری «روایت حبیب» آئین رونمایی از سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اثری از استاد برجسته کشور« نادر قشقایی»، انجام شد.

رئیس شورای شهر آبادان در آغاز این مراسم با اشاره به این صحبت بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران که شهادت را هنر مردان الهی دانسته بود، افزود: شهادت هنر مردانی است که بر هوای نفس خود غلبه کردند و این نمونه بارز ایثار و فداکاری در شهید حاج قاسم سلیمانی نمایان است که هم فرمانده جنگ بود و هم مدیر روزهای سخت و بحرانی کشور.

قاسم بغلانی ضمن یادآوری حضور موثر شهید حاج قاسم سلیمانی در جریان سیل خوزستان، تصریح کرد: این شهید بزرگ هنگامی که مظلومیت خوزستان را شنید برای کمک به مردم این دیار عرصه بر میدان نهاد و با شهید یار و همراه همیشگی خود؛ شهید ابومهدی المهندس به نصرت مردم خوزستان شتافتند.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در ادامه این مراسم ضمن تأکید براین مهم که سردار شهید سلیمانی نه تنها امنیت ایران بلکه امنیت جهان را حفظ کرده بود، اظهار داشت: ما باید قدردان رشادت های رزمندگان در راستای نهادینه کردن امنیت پایدار در کشور باشیم.

امیر دریادار دوم تکاور سید مرتضی درخوران نصب تندیس‌ها و سردیس‌های بزرگان جهت جلوگیری از فراموش شدن نام آنها را ضروری دانست و افزود: آمریکا فکر می‌کرد با به شهادت رساندن شهید سلیمانی محور مقاومت را می شکند اما نمی‌دانست شعله مقاومت را در دل آزادگان جهان برافروخته خواهد کرد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :