توسط سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛

رونمایی از برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم تا افق 1404 / جزیره قشم آزاد می شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم تا افق 1404 با هدف پیشگیری از اعمال سلایق شخصی مدیران عامل رونمایی کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاري موج، افشار فتح الهی در حضور اصحاب رسانه قشم از برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم تا افق 1404 رونمایی کرد.
فتح الهی، هدف اصلی از تدوین این راهبرد را جلوگیری از توسعه کاریکاتوری و غیرمتوازن ناشی از سلیقه های شخصی مدیران عامل عنوان کرد و بیان داشت: اعمال سلیقه مدیرانی که در طول سالیان مختلف، سکان هدایت سازمان را برعهده می گیرند، سازمان را خسته کرده و باعث به هدر رفتن منافع ملی می شود.
وی با اشاره بر این مطلب که برنامه های طراحی شده در این راهبرد بر اساس اسناد بالادستی و دولتی و منطبق با ماموریت‌های مناطق آزاد مورد ارزیابی قرار گرفته، اظهار داشت: این برنامه ها با تکیه بر توانمندی ها و مزیت های قشم و با آگاهی از تمامی محدودیت های موجود در کشور به گونه ای طراحی شده که قابلیت عملیاتی و اجرایی داشته باشد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: این برنامه راهبردی فارغ از اینکه چه فردی هدایت سازمان را برعهده دارد، باعث حرکت رو به جلو سازمان می شود.
فتح الهی افزود: برای تدوین راهبرد افق 1404، علاوه بر کمک گرفتن از تخبگان و صاحب نظران دانشگاهی، از بررسی های میدانی هم جهت اطمینان از عملکردی بودن طرح ها، کمک گرفته شده است.
وی ضمن دعوت از جامعه نخبگان و متخصصات سیاست گذاری در جزیره و کشور گفت: ما از پیشنهادات افراد فعال در حوزه سیاست گذاری، جامعه نخبگان، صاحب‌نظران و دانشگاهیان جزیره و کشور جهت بهبود ساختار برنامه راهبردی استقبال می کنیم.

*جزیره قشم آزاد می شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه این نشست از در دستور کار قرار دادن درخواست رفع دوگانگی قانون در منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی قشم در نخستین جلسه شورای عالی مناطق آزاد کشور خبر داد و عنوان داشت: تبدیل کل مساحت یک هزار و 500 کیلومتری جزیره قشم به منطقه آزاد، توسعه متوازن را در سراسر جزیره قشم رقم خواهد زد.
 فتح الهی در خصوص تامین منابع مالی برای اجرایی شدن برنامه های راهبردی ارائه شده ابراز داشت: مشکل سازمان منطقه آزاد قشم منابع مالی نیست بلکه مشکل اصلی عدم تدبیر در تامین منابع مالی است.
وی از درخواست این سازمان از دولت درخصوص تامین منابع مالی برای ساخت پل خلیج فارس در بودجه 1401 خبر داد و تاکید کرد: ما پیگیر حل مشکلات مالیاتی براساس ساختار ذاتی مناطق آزاد برای ساکنان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جزیره هستیم و امیدواریم تا سال آینده این مسئله برطرف شود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، مردمی همچنین بر لزوم احیای مزیت های قانونی مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: برای تقویت روح مناطق آزاد باید محدودیت های قانونی اعمال شده در طول سالیان گذشته برداشته شود و به اصل قانون و هدف از ایجاد مناطق آزاد در کشور بازگردیم.
فتح الهی با اشاره به معضلات ناشی از اختصاص زمین های وسیع در جزیره به پروژه های پرورش میگو به شیوه سنتی نیز بیان داشت: این عمل از بین بردن منابع ملی محدود جزیره و محیط زیست آن است و باتوجه به تکنولوژی پرورش میگو به شیوه فوق متراکم با توان برداشت 150 تُن میگو در هر هکتار، استفاده از روش های سنتی از نظر ما مردود است.
گفتنی است؛ برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم تا افق 1404 شامل برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی است که به کمک کارشناسان و خبرگان دانشگاهی، بر اساس مزیت ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد قشم و با آگاهی از تمام محدودیت ها طراحی و تنظیم شده است.
متن برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم تا افق 1404 در سایت سازمان برای همه مردم قابل دسترس است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو