منطقه آزاد قشم از فعالیت‌ اقتصادی دریا محورحمایت می‌کند

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش اقتصاد دریا محور قشم، بر ساماندهی اسکله‌های صیادی این جزیره هم تاکید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، افشار فتح‌الهی در دیدار با نمایندگان جامعه صیادی این جزیره با تاکید بر ظرفیت ارزنده دریایی این منطقه، اظهار داشت: اقتصاد دریا محور به عنوان یک محرک جدی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فعالیت‌های آبزی پروری این منطقه دارد و سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ویژه بومیان در این حوزه حمایت می‌کند.

فتح الهی، از اقتصاد دریامحور به‌عنوان راهبردی کنشگرا و تحوّل‌آفرین یاد کرد و افزود: توسعه دریامحور و اقتصاد دریا ضرورتی بی‌بدیل در تحقق اقتصاد پویا و مقاومتی در شرایط حال حاضر کشور است.

به گفته وی، برای کمک به توسعه اقتصادی با محوریت حفظ ذخایر زیستی، مقوله آبزی‌پروری موضوعی تحوّل‌آفرین است که باید بیشتر از سوی جامعه صیادی و صنایع شیلاتی جزیره مورد توجه قرار گیرد.

ساماندهی اسکله‌های صیادی قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، از روحیه تعاونگرا و مشارکت حاکم بر جامعه صیادی در همه روستاهای جزیره از جمله رمچاه، سوزا، باسعیدو و سایر اسکله‌ها، ادامه داد: با اختصاص زمین‌هایی برای ساخت انبار، وضعیت اسکله‌های صیادی روستاهای هدف ساماندهی می‌شود و امیدواریم با ایجاد تجهیزات آتش‌نشانی و امداد جاده‌ای در اسکله‌های مهم صیادی قشم دیگر شاهد خسارات به این فعالان صیدو صیادی جزیره نباشیم.

فتح‌الهی بر لزوم لایروبی حوضچه اسکله‌ها با هدف بازدهی بیشتر فعالیت این قشر تاکید کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای طرح‌های لایروبی، سعی می‌کنیم بخشی از اعتبارات برای اجرایی شدن آن را از طریق جذب اعتبارات کشوری تامین کنیم.

وی همچنین ظرفیت صادرات ماهی خشک را فرصتی مهم برای اشتغال جوانان بومی، ارزآوری و صدور برند نان منطقه آزاد قشم به خارج از کشور برشمرد و گفت: توجه به استانداردهای بین‌المللی فرآورده‌ها و بسته‌بندی مناسب، نکاتی است که باید برای افزایش درآمد صیادان و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر مورد توجه قرار داد.

شایان ذکر است، در این نشست، نمایندگان جامعه صیادی جزیره هم با تقدیر از اقدام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای اهدا یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی به اسکله صیادی باسعیدو، درخواست‌ها و مشکلات خود را با هدف کمک به رفع آنان از سوی سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشتند و خواستار توسعه گردشگری دریایی با محوریت اسکله‌های صیادی شدند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو