توسعه هنرستان های کارآفرین، مهم ترین برنامه پیش روی آموزش و پرورش در مناطق آزاد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس گفت: توسعه هنرستان های کارآفرین، مهم ترین برنامه پیش روی این وزارتخانه در مناطق آزاد کشور می باشد.

به گزارش فرینا، احمد محمودزاده صبح امروز ضمن حضور در شورای آموزش و پرورش این منطقه و شهرستان جلفا گفت: توسعه رشته های مرتبط با کارافرینی و خود اشتغالی مورد نیاز و بومی منطقه در قالب هنرستان های کارآفرین یکی از اهداف اقتصادی آموزش و پرورش در مناطق آزاد می باشد.

 محمودزاده با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در دستیابی به توسعه پایدار گفت: ظرفیت مناطق آزاد تجاری و صنعتی فرصتی مناسب برای دستگاه تعلیم و تربیت است تا شاهد تحقق آموزش و پرورش بعنوان الگو در این مناطق باشیم.

 وی خاطر نشان کرد: شوراهای آموزش و پرورش یک ظرفیت قانونی و فرصت مناسب برای مناطق آزاد تجاری و صنفی است تا از طریق آن و بهره گیری از خرد جمعی به ارتقاء کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت در این مناطق شتاب دهند از اینرو در راستای احیای این شورا سریعا مجوز آنرا صادر می کنیم.

 انتصاب و معرفی مدیر مستقل آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس از دیگر موضوعاتی بود که معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس  در این نشست بر اهمیت آن تاکید کرد.

 محمودزاده بیان کرد: در راستای شروع فعالیت مشترک مجدد ، سالن ورزشی در محدوده منطقه آزاد ـ شهر جلفا با مشارکت پنجاه درصدی طرفین سریعا کلنگ زنی و و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در دولت جدید آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای دارد و تلاش بر این است در راستای تربیت نیروی انسانی انقلابی و اندیشمند، از لحاظ کیفی و کمی این حوزه را توسعه دهیم.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :