استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در روند سرمایه‌گذاری و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری در روند سرمایه‌گذاری و صادرات را در برنامه داریم.

به گزارش فرینا، حسین زارعی در دیدار با سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: شعار محوری سال جاری با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی قرار دارد.

زارعی بیان کرد: در دیداری که با مدیران پارک علم و فناوری استان به‌زودی خواهیم داشت برای ورود به موضوعات مختلفی که بتواند سبب توسعه صادرات ما به کشور افغانستان شود، اعلام آمادگی می‌کنیم تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بگیریم.

وی گفت: در حال حاضر شرایط خوبی در سایت مرکزی و سایت مرزی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برقرار است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در روند سرمایه گذاری‌ها رو به جلو حرکت می‌کنیم اظهار داشت: نسبت به استان‌های مجاور وضعیت قابل قبولی داریم.

زارعی افزود: در سایت مرکزی با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد، سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته و در سایت مرزی هم زیرساخت‌ها تا 99 درصد فراهم شده است.

وی گفت: دولت به منظور تامین آب، خط انتقال آب را از فاصله 35 کیلومتری تا مرز اجرا کرده و در بازدید چند روز گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار موضوع خط انتقال گاز به سایت مرزی مطرح شد که 12 کیلومتر باقیمانده در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مباحثی که دنبال می‌شود این است که بتوانیم در آینده برق و گاز را به افغانستان هم صادر کنیم تا در خاک این کشور ثبات برق داشته باشیم.

زارعی افزود: درخصوص جاده هم از سربیشه تا ماهیرود اتفاقات خوبی رقم خورده و از مرز تا فراه افغانستان جاده در حال آسفالت است که نشان می‌دهد خراسان جنوبی برای مرز و فعالیت‌های مرزی اهمیت زیادی قائل است.

وی یادآور شد: از آغاز به کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی پنج سال سپری می‌شود اما فعالیت‌ها گسترده و نظم بخشیده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، از مرز خراسان جنوبی به عنوان پیشانی کشور و استان یاد کرد و گفت: امید است با همراهی‌های خوبی که استاندار دارد شاهد اتفاقات خوبی در بخش صادرات و واردات باشیم.

زارعی اظهار داشت: سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی در بیرجند 739 هکتار است که زیرساخت‌ها به‌راحتی برای سرمایه‌گذاران فراهم است و هر سرمایه‌گذاری که در این منطقه سرمایه‌گذاری کند از معافیت‌های مالیاتی و حقوق گمرکی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: همچنین با شرایطی که فراهم کردیم سرمایه‌گذار برای صدور مجوز درگیر بروکراسی اداری نمی‌شود و در مدت 72 ساعت مجوزها را صادر می‌کنیم.

**واحدهای دارای طرح و ایده از صندوق توسعه ملی تسهیلات می‌گیرند

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست، منطقه ویژه اقتصادی را بازوی قوی برای توسعه استان دانست و گفت: وجود افرادی مانند مهندس صفدری زاده برکتی برای استان خراسان جنوبی است.

مجتبی شریعتی‌فر افزود: یکی از مشکلاتی که همواره وجود دارد اینکه پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاران روند سختی دارد و به‌سختی انجام می‌شود.

شریعتی فر بیان کرد: طبق درخواستی به وزارت کشور پیشنهادات خود را اعلام کردیم تا براساس بند الف تبصره 18 شرایطی رقم خورد تا تسهیلات برای سرمایه‌گذاران هم اعطا شود.

وی گفت: با توجه به دیدار اخیر و صحبت‌های خوبی که بین استاندار و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی رقم خورد، استان می‌تواند با طرح‌هایی که ارائه می‌کند منابع ارزی خوبی را دریافت کند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: هر واحد و سرمایه‌گذاری دارای طرح و ایده که نیاز به کمک داشته باشد، می‌تواند با ارائه طرح و برنامه به استانداری مراجعه کند و ما هم پیگیر جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی خواهیم بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :