موضوع آموزش را در سال 1401 جدی تر دنبال می کنیم

مدیر توسعه صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از اختصاص بودجه مناسب جهت برگزاری دوره های آموزشی برای فعالین عرصه صنایع دستی در سال جدید، خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد سیدی در نشست هم اندیشی با فعالین صنایع دستی ضمن تأکید بر امر آموزش، اظهار داشت: با توجه به نقش آموزش های روز و تکمیلی در رونق صنایع دستی و گردشگری، این مدیریت در بودجه اختصاصی خود در سال جدید؛ سهم بالایی را به این امر تخصیص داده است.

سیدی با اشاره به دغدغه دریافت تسهیلات که یکی از مهم ترین خواست های فعالین این عرصه است، افزود: طی تفاهم نامه ای که در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با بانک گردشگری منعقد شده، بنا است تا با رفع موانع وام های کم بهره در اختیار هنرمندان صنایع دستی، قرار گیرد.

وی حل مشکل بازارچه هنر در شهرستان آبادان را مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند بعنوان حامی در کنار هنرمندان است و پیگیر حل مشکلات و کم بودهای این بازارچه به دست متولی اصلی آن خواهد بود.

مدیر توسعه صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، موضوع حمل و نقل وسایل هنرمندان در برگزاری نمایشگاه ها را بعنوان یک دغدغه از سوی فعالین این عرصه قابل حل دانست و تصریح کرد: طی نشست های که در آینده نزدیک با راه آهن و فرودگاه در دستور کار داریم، مشکل حمل و جابه جایی محصولات و تولیدات هنرمندان برای حضور در نمایشگاه ها را به طور جدی و اساسی پیگیری و حل خواهیم کرد.

برگزاری نمایشگاه های منطقه ای و کشوری، برپایی دوره های آموزشی مرتبط با بازاریابی محصولات، تخصیص تسهیلات کم بهره و پیگیری صدور کارت صنعتگری و… نیز از جمله موضوعاتی بود که توسط حاضرین در این نشست مطرح شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو