شرکت دانش‌بنیان تولید سیمان و قطعات بتنی در دانشگاه بین‌المللی چابهار آغاز به‌کار کرد

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان تولید سیمان و قطعات بتنی در چابهار آغاز به‌کار کرد گفت: این شرکت نخستین مجموعه دانش‌بنیان و دارای دانش فنی در زمینه تولید همزمان برق و سیمان سبز است.

 به گزارش فرینا به نقل از ایرنا،ناصر آبروش اظهار داشت: شرکت اکسیر صنعت سیمان سبز یک شرکت دانشبنیان مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین‌المللی چابهار و فعال در زمینه‌های تولید سیمان، بتن، قطعات بتنی سبز (دوستدار محیط زیست) و برق سبز از ضایعات کشاورزی، صنعتی و معدنی و همچنین مدیریت پسماند و طراحی، نظارت و اجرای پروژهای عمرانی است.

به گفته آبروش؛ این شرکت نخستین مجموعه دانش‌بنیان و دارای دانش فنی در زمینه تولید همزمان برق و سیمان سبز بوده و برای نخستین‌بار در دنیا توانسته است از ضایعات نیشکر، سیمان های با فناوری بالا (Hi-Tech) تولید و ایران را به صاحب امتیاز این دانش فنی در دنیا تبدیل کند.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار تصریح کرد: این شرکت دانش‌بنیان توانسته تاییدیه‌های مرکز پژوهش‌های صنعتی، بنیاد ملی نخبگان، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کانون پتنت ایران، دانش بنیانی و سایر مجوزهای مربوطه را اخذ کند و در این راستا مفتخر به 2 ثبت اختراع داخلی و یک ثبت اختراع بینالمللی در اداره اختراع آمریکا (US Patent) و گرنت اختراع شده است که بر همین اساس برای محصولاتش دارای حق انحصاری در کشور و دنیا است.

آبروِش ادامه داد: آنطور که مدیران این شرکت عنوان کرده‌اند، سیمان‌های تولیدی آن‌ها علاوه بر مزایای زیست محیطی و مدیریت کارآمد انواع پسماند، مشخصات فنی نظیر مقاومت‌های فشاری، خمشی و کششی، دوام و مقاومت شیمیایی و مقاومت حرارتی بالاتری را نسبت به سیمان پرتلند ارائه می‌کنند، به طوری که بتن تولید شده از سیمان‌های ذکر شده در رده‌های پرمقاومت، فوق پرمقاومت و عملکرد شیمیایی و دوام بالا و مقاومت در برابر آتش سوزی و حرارت، دسته‌بندی می‌شوند.

وی افزود: مدیریت انواع پسماندهای ساختمانی، شهری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، فاضلاب و سایر موارد مرتبط و همچنین تولید زغال و کربن فعال از ضایعات نیز از دیگر خدمات این شرکت دانش بنیان است که به دلیل وجود تیمی متخصص، می‌تواند خدمات مشاوره، طراحی، نظارت و اجرای پروژهای عمرانی را به کارفرمایان ارئه کند.

دانشگاه بین‌المللی چابهار در منطقه آزاد و حوزه سواحل مکُران جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو