مذاکره سازمان منطقه آزاد انزلی با شرکت های حاضر در بزرگترین هیأت تجاری روسیه در ایران

در راستای معرفی فرصت های ترانزیتی، حمل و نقلی و ظرفیت های موجود در حوزه های بندری ـ لجستیکی این منطقه، هیأتی به ریاست معاون امور بندری و حوزه دریای خزر این سازمان با سرمایه گذاران حاضر در بزرگترین رویداد تجاری مشترک ایران و روسیه که به میزبانی اتاق بازرگانی تهران در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، حضور پیدا کرده و با شرکت های روسی به رایزنی پرداختند.

به گزارش فرینا، معرفی بسته های حمایتی ـ تشویقی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور کاهش هزینه های حمل و نقل از طریق کریدور شمال ـ جنوب؛ اهمیت اتصال این منطقه به خط ریل سراسری که باعث وصل شدن این منطقه و فعالین اقتصادی روس به بازارهای داخلی ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس و غرب آسیا می شود؛ تبیین مزیت های بهره برداری از امکانات و خدمات بندری ـ لجستیکی دو بندر انزلی و کاسپین که در محدوده این منطقه واقع شده اند؛ مزایا و معافیت های قانونی سرمایه گذاری و فعالیت در زمینه های ترانزیتی و فرآوری کالا در منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم دریای کاسپین و معرفی نمونه موفق حمل و نقل ترکیبی کریدور چین ـ قزاقستان ـ ایران (بندر کاسپین) جهت نقل و انتقال کالا با محوریت این منطقه به تجار روسی از مهمترین مباحث مطرح شده از سوی هیأت مذاکره کننده سازمان منطقه آزاد انزلی بود.

گفتگو با شرکت های فعال در حوزه های غلات و مواد غذایی؛ توریسم سلامت؛ صنایع سلولزی و چوب؛ مشاوره سرمایه گذاری و ترانزیت بین المللی از مهمترین برنامه های کاری حضور هیأت سازمان منطقه آزاد انزلی بود که با همکاری معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این رویداد به اجرا درآمد.

با عنایت به نقش سازمان منطقه آزاد انزلی در گسترش مبادلات تجاری کشورمان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و روسیه که مبتنی بر سهم حدود 80 درصد از مراودات با روسیه و اوراسیا، زیرساخت ها و امکاناتی همچون مجتمع بندری کاسپین و بندر انزلی، مزایا و معافیت های قانونی، واقع شدن در مسیرهای ترانزیت بین المللی، وجود مجتمع های تجاری و مرکز نمایشگاهی، حضور سالیانه 7 میلیون گردشگر در این منطقه، تفاهم نامه های متعدد با بنادر و مناطق ویژه اقتصادی کشورهای روسیه و قزاقستان و ... است؛ حضور در تمامی رویدادهای تجاری ـ سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران با روسیه و اوراسیا جزو مهمترین اولویت های این سازمان محسوب می شود.

گفتنی است؛ رویداد مزبور با حضور حدود 80 شرکت روس در زمینه های تولیدات صنایع غذایی و کشاورزی، غلات، بسته‌بندی، سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، صنایع چوب، قطعات خودرو، حمل‌ونقل، تجهیزات صنعتی، صنایع فلزی، صنایع الکترونیک، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال و... از 28 لغایت 30 شهریورماه سالجاری برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو