از ابتدای فعالیت منطقه آزاد ماکو تا شش ماه نخست سال جاری؛

171میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو تاکنون بالغ بر 171 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه تولیدی و صنعتی محقق شده است .

به گزارش فرینا، حسن صدرایی مهر به سرمایه گذاری های کلان خارجی در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری شرکت گلبرق جهت تولید همزمان برق و حرارت، شرکت کابی آلیاژ جهت تولید مواد فروسیلیکو منگنز، شرکت بیابان ماشین پارس در خصوص احداث مرکز داده پردازی تولید رمز ارز و احداث استخر رمز ارز و سرور اینترنت بین ­المللی، شرکت دیانا تجارت ریسمان در زمینه تولید پوشاک،‌ شرکت آریا ورنا جهت تولید کربنات کلسیم و پودر کربنات کلسیم اشاره کرد.

صدرایی مهر با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ها عمدتا در شهرک های صنعتی منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است اضافه کرد: شهرک صنعتی ماکو یکی از این شهرک های صنعتی است که در کیلومتر 6 جاده ماکو ـ بازرگان در زمینی به مساحت 33٫8 هکتار که 21٫5 هکتار آن صنعتی، 12 هکتار غیر صنعتی و 0٫3 هکتار آن با کاربری کارگاهی و خدماتی می باشد ایجاد شده است.

وی افزود: تقریباً به غیر از چند قطعه زمین کارگاهی تمام زمین های صنعتی و کارگاهی این شهرک واگذار شده است و تعداد 30 واحد در شهرک صنعتی شماره یک ماکو در حال فعالیت بوده که تقریبا شامل بیشتر گروه های صنایع من جمله صنایع فلزی، غیر فلزی، سلولزی، غذایی و شیمیایی است. در ادامه اطلاعات مربوط به واحدهای تولیدی شهرک آورده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: سایت شهرک صنعتی شوط نیز در 12 کیلومتری شمال شوط و در امتداد جاده تبریز ـ بازرگان و در سمت شرقی آن قرار گرفته است که در حال حاضر آماده واگذاری به سرمایه گذاران می باشد.

صدرایی مهر، به شهرک صنعتی صنایع سبک منطقه آزاد ماکو هم اشاره کرد و گفت: این شهرک نیزدر کمربندی بازرگان ـ ماکو نرسیده به روستای دانالو و در زمینی به مساحت 550 هکتار طراحی گردیده که در فاز اول 130 هکتار آن آماده سازی و به بهره برداری خواهد رسید که در حال حاضر 37 هکتار از آن آماده واگذاری است.

وی خاطرنشان ساخت: شهرک سنگ و صنایع سنگین نیز در سه راه بلجک و حدود 10 کیلومتری جاده ماکو ـ شوط قرار دارد. برای احداث کارخانجات فرآوری مواد معدنی، سنگ های تزئینی و صنایع سنگین در زمینی به مساحت بیش از 100 هکتار طراحی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو