در راستای بسترسازی مناسب در حوزه نشر اطلاعات گردشگری؛

چابهار پیشگام اطلاع‌رسانی سبز / ناکوبلد راهنمای بومی گردشگران نوروزی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66222
ساعت 08:58 دوشنبه 14 فروردين 1402
رییس کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار از سیاست‌گذاری این کمیته بر پایه احترام به طبیعت با تمرکز بر نشر نسخ الکترونیکی کتابچه‌های راهنما و تبلیغاتی در نوروز 1402 خبر داد.

به گزارش فرینا، حسام‌الدین یوسفی با اشاره بر لزوم اطلاع‌رسانی در حوزه اقدامات ستاد و معرفی جاذبه‌های گردشگری چابهار گفت: با توجه به اهمیت پاسداشت محیط‌زیست و حرکت در مسیر فعالیت‌های سبز، این کمیته نوروز امسال را با تکیه‌بر امکانات الکترونیکی آغاز کرد.

یوسفی افزود: ما امسال با نشر نسخ الکترونیکی بروشورها و راهنماها و استفاده از QRcode در تبلیغات محیطی تلاش کردیم ضمن اطلاع‌رسانی مناسب، آمار چاپ و استفاده از کاغذ را به حداقل برسانیم.

به گفته وی، بر همین اساس کتابچه چهار بهار که به معرفی جاذبه‌های گردشگری، اماکن خدماتی و رفاهی، مجتمع‌های تجاری، خوراک محلی و نقشه پرداخته، به تعداد محدود به‌صورت چاپی و به‌صورت گسترده در حالت الکترونیک در فضای سایت و کانال‌های اطلاع‌رسانی منتشر شده است.

**ناکوبلد راهنمای بومی گردشگران نوروزی شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار همچنین از نوآوری جدیدی با استفاده از طراحی شخصیتی بومی برای اعلام هشدارها و راهنمایی‌های لازم به گردشگران نوروزی خبر داد.

یوسفی گفت: ما سعی کردیم برای تأثیرگذاری بیشتر فرهنگ‌سازی‌های لازم و هشدارهای محیطی از شخصیتی بومی به نام ناکوبلد استفاده کنیم تا پذیرش آن از سوی مردم با باورپذیری بیشتری همراه شود.

وی با اشاره به اقدامات دیگر این کمیته افزود: اطلاع‌رسانی اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار در قالب بسته‌های خبری و فیلم و عکس، همچنین ساخت کلیپ‌هایی در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری چابهار از اقدامات دیگر این کمیته بود.

گفتنی است، منطقه آزاد چابهار با داشتن سواحلی بی‌مانند در جوار دریای عمان و ظرفیت‌های گوناگون تاریخی و طبیعی یکی از مناطق بکر و زیبای ایران برای سفر است.

 

آخرین اخبار

پروانه بهره‌برداری شش منطقه ویژه اقتصادی صادر شد + تصاویر
میزبانی از 36 هزار زائر افغانستانی توسط منطقه آزاد دوغارون
سرمایه‌گذاری 6000 میلیاردی انزلی در چهارماهه امسال/ رشد 350درصدی نسبت بمدت مشابه 1402
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 11 پروژه با سرمایه‌گذاری 67 همتی در «انزلی»
تبدیل وضعیت مشمولان قانون ایثارگری شاغل در سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو