اعزام تیم ملی کریکت؛

منطقه آزاد چابهار حامی تیم ملی کریکت در مسابقات آسیایی 2023

تيم ملی کریکت کشور با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار جهت حضور در مسابقات آسیایی تهران را به مقصد مالزی ترک کرد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: تيم ملی کریکت پسران در رده سنی 19 سال بنا به‌ دعوت انجمن کریکت آسیا امروز جمعه‌ جهت حضور در مسابقات آسیایی به میزبانی کشور مالزی با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون انجمن های ورزشی و انجمن کریکت کشور، اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، کمیته کریکت استان سیستان و بلوچستان تهران را به مقصد مالزی ترک کرد.

سعید ریگی همچنین گفت: این تورنومنت معتبر کریکت که توسط شورای کریکت آسیا برگزار می گردد، قرار است از 10 تا 25 اکتبر 2023 مصادف با 18 مهرماه جاری لغایت اول آبانماه 1402 در کشور مالزی برگزار گردد.

ریگی افزود: در این رویداد 16 تیم در قالب 50 اوور رقابت خواهند کرد و مهارت و استعداد کریکت بازان جوانان آسیا را به نمایش می گذراند.  

این تیم با حضور 14 بازیکن بومی استان سیستان و بلوچستان از شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری و نیکشهر و 2 نفر از مربیان بومی این منطقه تشکیل گردیده است. مهدی آبروش مدیر امور اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد چابهار به دعوت انجمن کریکت کشور به عنوان نماینده سازمان‌ منطقه آزاد و هماهنگ کننده تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در این سفر تیم ملی را همراهی می‌نمایند. تیم ملی ایران در گروه خود با کشورهای نپال، عربستان و بحرین به رقابت خواهد رفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با توجه به علاقمندی و پرطرفدار بودن این رشته ورزشی در استان سیستان و بلوچستان و علی الخصوص در سواحل مکران، سازمان منطقه آزاد چابهار علاوه بر حمایت‌های خود در برگزاری اردوهای تیم ملی، اعزام و برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی، تجلیل از ورزشکاران بومی عضو تیم ملی و عقد قرارداد با مربیان با تجربه و دارای مدرک بین المللی جهت استعدادیابی و آموزش، اقدام به ساخت ورزشگاه چهار هزار نفره کریکت کرده است که هم اکنون بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد.

ریگی ادامه داد: برگزاری مسابقات بین‌المللی هم زمان با افتتاحیه این ورزشگاه که به نوبه خود در جنوب شرق آسیا بی‌نظیر می‌باشد با حضور بازیکنان مطرح و پیشکسوتان باتجربه از برنامه‌های آینده این سازمان می‌باشد و ورزش کریکت تاثیر مستقیم بسزایی در روابط بین‌المللی ایران با کشورهای دنیا از نظر فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی دارد.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی در سنوات گذشته تیم مذکور و تیم‌های شهرستانی را به کشورهای هند، امارات متحده عربی، پاکستان، مالزی و عمان اعزام کرده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :