سرمقاله

عراق و افغانستان، فرصت هاي اقتصادي ايران

دو کشور همسايه ايران، عراق و افغانستان، به دليل از بين رفتن زيرساخت ها در طول سال ها درگيري و جنگ، مي تواند زمينه مناسبي براي پوياي اقتصادي کشور و افزايش کفه درآمدهاي غير نفتي باشد.

ارس، سرزمین علم و ثروت/ رونق اقتصاد ملی در گرو آموزش کیفی

یکی از مهم ترین استراتژی های منطقه آزاد ارس که امروزه بعنوان صنعتی ترین و سرمایه پذیرترین منطقه آزاد ایران مطرح است، توسعه مراکز آموزش عالی برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و توسعه پایدار است.

عرضه واقعی بر مبنای کیفیت و برند در بازار ماکو

شمال غربی ترین منطقه ایران، جایی که آرارات با کلاهی از برف در امتداد دامنه اش منظره ای زیبا آفریده که وقتی در بلندای ایوان فرهاد بدان می نگری، گویا در سرزمین رویا ها، شاهکاری بی نظیر از خلقت هستی، جلوه نمایی می کند.

جهش در صادرات غیرنفتی لازمه توسعه اقتصادی کشور

رشد ارزش صنعت با رشد صادرات رابطه تنگاتنگی دارد و بر این اساس افزایش یک میلیارد دلاری صادرات، از 30 به 31 میلیارد دلار، موجب رشد ارزش صنعت به میزان 13 درصد که چیزی حدود 75 هزار میلیارد ریال است ، می شود و این در حالی است که صادرات صنعتی سال 1380 حدود 2/3 میلیارد دلار و صادرات صنعتی سال 1390 به میزان حدود 29 میلیارد دلار بوده است .

مدیریت برند؛ راهبرد نو مناطق آزاد ایرانی

رئیس جمهور در دهمین سفر استانی خود با اعلام استان گلستان به‌مثابه دالان توسعه اقتصاد کشور، یکی از مسایل حائز اهمیت را برای این استان، تاسیس منطقه‌آزاد تجاری صنعتی دانست.

هرمنوتیک آبگوشت ایرانی و حمایت ترکان از صنعت خودرو

در خبرهایی به نقل از اکبر ترکان مشاور رییس‌جمهور در سمینار نقد تنوع و کیفیت خودرو آمده بود چنانچه تعرفه‌های واردات برداشته شود، هیچ‌کدام از تولیدات کشور نمی‌توانند رقابت کنند و تنها در قورمه‌سبزی و آبگوشت ایرانی توانایی رقابت خواهیم داشت.

روش جدید تامین منابع مالی پروژه های نفتی

صنعت نفت ایران در سال های اخیر از کمبود سرمایه رنج برده به طوری که آمارها از وجود هزاران طرح نیمه تمام در صنعت نفت حکایت دارد که در بخش های بالادستی، پالایشگاهی، پتروشیمی، پالایش و پخش و انتقال پراکنده شده اند.

رقابت بخش خصوصی و تاثیر آن بر حاشیه سود

توانمندی بخش خصوصی نشان داده که این بخش در صورت در اختیار داشتن نیروگاه‌هایی مجهز به فناوری روز می‌تواند ضریب افت خود را به کمترین میزان کاهش دهد.

سیاست های مالی منضبط عامل ثبات اقتصادی

اقتصاد کشور در طول سال‌های گذشته آسیب‌های جدی دیده است و مشکلات چسبیده به دامان اقتصاد ایران موجب شده این عرصه بسیار تحت تاثیر تحولات و اتفاقات پیرامون باشد که البته تا حدودی این امر پدیده‌ای طبیعی به نظر می‌رسد که تنها مختص به ایران نیز نیست.

مناطق آزاد در اولویت پیشرفت اقتصاد/بخش اول

با اعلام دو اولویت اساسی برای دولت تدبیر و امید درخصوص پیشبرد اهداف مربوط به سیاست خارجی و اقتصاد کشور، به نظر می‌رسد با رفع مشکلات مربوط به تعامل با جامعه ‌بین‌المللی مربوط به انرژی هسته‌ای که با درایت لازم به‌زودی تحقق می‌پذیرد، تسهیل روند فعالیت‌های اقتصادی و ارتقای عمومی فضای کسب‌وکار برای ایجاد رونق تولید در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.
451 - 460 of 511