سرمقاله

لاجورد راه ابریشم جدید

افغانستان که کشوری محصور در خشکی است، همواره در صدد راهی برای اتصال به آب های آزاد بوده است. یکی از مشکلات بزرگ اقتصادی این کشور در 13 سال گذشته، نبود راه های ترانزیتی و خط آهن بوده است.

محرومیت‌زدایی از ماکو

منطقه آزاد تجاری ماکو با وجود قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و جاده مواصلاتی به اروپا با گذشت ۳۵ سال همچنان در محرومیت به سرمی برد و امروز توسعه این منطقه نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

سرمایه گذاری خارجی و توسعه صنعتی در ایران

امروزه توسعه به عنوان یک مساله ی بین المللی مطرح است و جذب سرمایه گذاری خارجی از مهم ترین عوامل توسعه به شمار می رود.

50 شاخص برای افزایش سطح مقاومت اقتصاد

اقتصاد ایران در سال‌های اخیر با مشکلات فراوانی مواجه بوده که این موضوع افزایش سطح مقاومت اقتصاد ایران را به‌عنوان یک اصل غیر قابل انکار مطرح کرده است.

اقتصاد خوزستان و منطقه آزاد اروند

استان خوزستان با قابلیت ها و فرصت های بی نظیر نقش کانونی فعال در حوزه ژئوپلیتیکی ایران در خلیج فارس دارد.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رونق بخش خصوصی

خصوصی سازی از ویژگی های عمده جهانی شدن در عرصه اقتصاد است. پس از آن که در خرداد ماه 1384 ایران در بیست و سومین درخواست خود به عنوان عضو ناظر در سازمان جهانی تجارت (WTO) پذیرفته شد، دست اندرکاران اقتصاد ایران به صورت جدی خصوصی سازی اقتصاد را در برنامه های اجرایی کشور قرار دادند.

رییس‌جمهور و پایتخت انرژی/بوشهر منطقه آزاد می شود

رییس‌جمهور در سفر اخیر خود به بوشهر با اعلام اینکه دولت منطقه آزاد تجاری بوشهر را به تصویب رسانده است، اظهار امیدواری کرد به‌زودی لایحه منطقه آزاد بوشهر به مجلس‌شورای‌اسلامی تقدیم شود.

چالش‌های پیش روی مدیریت آینده کشور

ظهور انقلاب‌ها عموماً از طغیان ملت‌ها علیه وضع موجود شکل می‌گیرد و در فازهای تخریب، تحکیم و تثبیت، توسعه و پایداری و تحلیل و تغییر طی طریق می‌نماید.

تبليغ تورهاي خارجي به بهاي تخريب منافع ملي

ارسال پيامك هاي تبليغاتي تورهاي خارجي تيشه اي برريشه نوپاي گردشگري كشور و تخريب منافع ملي است.

تدبیر اقتصادی امیرکبیر

راه های رفع عقب ماندگی اقتصادی ایران که میرزا تقی خان فراهانی مشهور به امیرکبیر آن را به درستی تشخیص داده بود، عبارت اند از :1) انتقال علم و تکنولوژی از خارج،2) حمایت از تولیدات داخلی،3 ) اعمال محدودیت بر واردات کالاهای مصرفی. این سه عامل اساسی به مثابه فرصت تاریخی، همواره و اکنون نیز پیش روی اقتصاد ایران بوده و هست.
441 - 450 of 511