سرمقاله

بازاریابی گردشگری ، بزرگترین صنعت قرن

اگر بازاریابی را فرایندی مدیریتی بدانیم تمام فعالیتهای برنامه ریزی ، تهیه محصولات گردشگری و جذب گردشگر نیازمند عملیات و فعالیتهای بازاریابی است.

نفت؛ خون ملی در رگ اقتصاد

پنجم خردادماه سال ١٢٨٧ سالروز کشف نخستین چاه نفت به صورت رسمی در ایران در پایتخت نفتی ایران شهر مسجدسلیمان نقطه عطفی در تاریخ ایران است و به جرئت می‌توان تاریخ تحولات ایران را به دوبخش قبل و بعد از کشف طلای سیاه تقسیم کرد.

گردشگری در خدمت ژئوپارک قشم

یونسکو و اتحادیه جهانی حفاظت از محیط‌زیست (IUCN) در طبقه‌بندی‌ای که از مناطق تحت حفاظت جهان ارائه داده‌اند، ژئوپارک‌ها را یکی از مهم‌ترین مناطق تحت حفاظت طبیعی معرفی کرده‌اند که ویژگی‌های منحصربه‌فرد طبیعی و فرهنگی آن، سیستم‌های مدیریتی خاص و برنامه‌های تخصصی خود را می‌طلبد.

نمایش جهش صنعت نفت برای دوران پس از تحریم

بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش، در حالی به پایان رسید که مهمترین دستاورد آن، نمایش عزم جدی و آمادگی مجموعه صنعت نفت کشور برای ورود به عصر پس از تحریمها و آغاز دورانی جدید در حیات اقتصادی و صنعتی کشور بود.

اهمیت تسریع طرح توسعه بندرچابهار و مسائل صیادی

آب و هوای بی نظیر چابهار بالاخص در تابستان که خنک ترین بندر کشور است ولی در تبلیغ این منطقه برای مقصد گردشگران داخلی و خارجی تلاش جدی مشاهده نمی شود.

شاید نمایشگاه بیستم صنعت نفت ایران بهترین فرصت باشد

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران با شعار تقویت ساخت داخل با اتکا بر اقتصاد مقاومتی با حضور بیش از ١٢٠٠ شرکت داخلی و ٦٠٠ شرکت خارجی از ٢٩ کشور آغاز به کار کرد.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از کارگران سراسر کشور

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران سراسر کشور را مرور می کنیم:

هوشمند سازی الزامی برای توسعه تجارت ایران و افغانستان

افغانستان، علاوه بر منابع انسانی و فرهنگی غنی، منابع طبیعی سرشاری نیز دارد، که مجموعه این ظرفیتها و اشتراکات باید در خدمت ارتقای سطح همکاریهای دو کشور قرار گیرد.

منطقه آزاد انزلی، هاب ترانزیت و صادرات غیر نفتی

رییس جمهوردر سفر اخیر خود به استان گیلان با اشاره به جایگاه و نقش مناطق آزاد در رونق اقتصادی تصریح کرد برای رسیدن به این رویکرد مهم،مناطق آزاد در توسعه صادرات غیر نفتی نقش کلیدی داشته و باید به مراکز مهم صادرات کشور تبدیل شوند.

گام بلند بندر گوادر پاکستان در رقابت با بندر چابهار

همزمان با سفر قریب الوقوع رییس جمهوری چین به پاکستان، قرار است چندین طرح کلان عمرانی و اقتصادی در بندر گوادر پاکستان واقع در 70 کیلومتری مرز ایران، افتتاح شود.
421 - 430 of 512