سرمقاله

گردشگری علمی در جزیره کیش در حال توسعه است‎

امکانات مناسب و تسهیلات قانونی مناطق آزاد، کیش را به پایگاه برگزاری نمایشگاه ها و همایش های ملی و بین المللی کشور تبدیل کرده است.

نگاهی به فرصت های جزیره کهن کیش

جزیره کیش به دلیل اینکه شعبات مختلفی از کالاها و صنایع دستی ایران را دارد می‎تواند در راستای صادرات چمدانی، تبلیغات مصرفی در کشورهای دیگر، ارز آوری و درنهایت در تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی نقش‎آفرینی کند.

تاسيس شعب بانك‌هاي خارجي

در روزهاي اخير و به ويژه پس از بازگشايي سفارت انگلستان در ايران مساله تاسيس شعب بانك‌هاي خارجي در ايران بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است.

ظرفیت‌های اقتصادی خلیج‌فارس

خلیج همیشه فارس، آبراهی که 8 کشور از جمله ایران درکناره آن قرار دارد، به سبب برخورداری از منابع سرشار نفت و گاز، ظرفیتی راهبردی و استراتژیک نه تنها برای ایران بلکه برای تمام کشورهای حاشیه این خلیج همیشه نیلگون به شمار می‌رود.

راه حل برون رفت از رکود اقتصادی

دست یابی به اهداف رشد و توسعه اقتصادی در هر کشوری مستلزم تشکیل سرمایه جهت تأمین منابع مالی برای طرح های اقتصادی و توسعه ای می باشد.

بهار اقتصاد پساتحریم با مناطق آزاد

روزنامه شرق در صفحه اقتصاد نوشت: در سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری و سپری شدن دیپلماسی موفق مذاکره هسته ای ایران با ١+٥، پیروزی در صحنه دیپلماسی اقتصاد گام بعدی است که برای بهبود فضای کسب وکار کشور باید برداشته شود.

جان تازه در كالبد پارس جنوبي دميده مي شود

در سالهاي تشديد تحريم هاي بين المللي، صنعت نفت ايران به دليل محروميت از جذب سرمايه، تکنولوژي و نيز تجهيزات آسيب فراواني متحمل شد. علاوه بر اين موضوع، ساختار سازماني و سرمايه انساني نفت نيز به دليل اتخاذ تصميمات في البداهه و اغلب غير کارشناسي آسيب جدي ديد.

مناطق آزاد و سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه

تاسیس مناطق آزاد تجاری و صنعتی تجربه‌ای چنددهه‌ای در جهان و ایران است که توانسته گام مهمی در جهت رونق اقتصادی کشورها با ایجاد مزیت‌های متعدد بردارد.

آمادگی مناطق آزاد در دوران پسا تحریم

سال 94 سال رونق اقتصادی است و مناطق آزاد در توسعه صادرات غیر نفتی کشور نقش توسعه ای خود را باز خواهند یافت، این نگاه کلیدی دولت از سوی رییس جمهور در بازدید از منطقه آزاد انزلی و همچنین در نشست روسای هیات مدیره مناطق آزاد سراسر کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

کسب‌وکار کوچک و متوسط با توسعه خوشه‌ای اقتصاد

توسعه اقتصادی مبتنی‌بر خوشه‌ها، به‌عنوان یک استراتژی نوین مورد توجه سیاست‌گذاران توسعه صنعتی در کشورهای درحال‌توسعه قرار دارد، به‌طوری‌که سازمان‌های بین‌المللی همچون یونیدو نیز حمایت‌های زیادی را از طریق توسعه خوشه‌های صنعتی انجام می‌دهند.
401 - 410 of 512