سرمقاله

تولید خودرو را به مناطق آزاد منتقل کنیم

از تأکید رئیس‌جمهوری و همچنین پیگیری مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مبنی بر راه‌اندازی و ایجاد بزرگ‌ترین سایت‌های تولید خودرو در آسیا در منطقه آزاد چابهار مدت‌ها می‌گذرد. اینکه چرا تاکنون این برنامه و عملیاتی‌کردن آن مغفول مانده، جای بسی سؤال است.

روایت پایان یک دهه محرومیت از آموزش مطلوب در ارس

منطقه مرزی جلفا در آذربایجان شرقی از معدود شهرهای استان است که همواره به بالا بودن سطح فرهنگ و تحصیلات معروف بوده و در سالهای گذشته پایلوت اجرای طرح های مهمی همچون ریشه کنی بی سوادی و شهر سالم بوده است.

چرخ پرشتاب گردشگری دریایی در جزیره کیش

استفاده از عناوین نخ نمایی چون دریا خواری ، بی توجهی سازندگان هتل ها به رعایت حریم دریایی و مرگ و میر مرجان ها در اثر ساخت هتل ، آنهم بی هیچ تاییدیه ای از سوی مراجع قانونی حفاظت محیط زیست در جزیره کیش در خوش بینانه ترین حالت می تواند حرکتی حساب شده باشد.

جای خالی اخلاق حرفه ای

رسانه ملي يک رسانه ارزشي است و روابط ساختاري آن اقتضا مي کند عملکرد و اخلاق حرفه‌اي عرصه مربوطه، به‌عنوان سرمشق ساير رسانه‌ها قرار گيرد.

سیراف؛ پمپی ایران، ماسوله جنوب

این بندر یکی از قدیمی‎ترین قطب‎های تجاری کشور در جنوب بوده است. متاسفانه بدلیل دو زلزله بزرگی که در این منطقه اتفاق افتاده، از بقایای ساختمان‌ها ی شکوهمند سیراف باستانی اثری به جا نمانده است . البته هنوز هم صیادان و مردم محلی قطعات سفالی و چوبی قدیمی از آب می گیرند که گواه تاریخ غنی و سرشار منطقه است.

فرصت‌سازی برای اقتصاد ایران

همان زمان كه در فضاي كارشناسي اقتصاد كشور ضرورت رفع محدوديت هاي ناشي از تحريم‎ها با محور توسعه داخلي و در مسير رونق اقتصادي كشور مورد بحث قرار مي‌گرفت، در بسياري از محافل اقتصادي خارجي نيز شوق برداشته شدن ممنوعيت‎هاي سرمايه گذاري و ورود به بازار ایران و تعاملات اقتصادي با كشورمان ،به ويژه بعد از روي كار آمدن دولت یازدهم ، احساس مي شد.

چابهار، مقصدی به ابهت اقیانوس

چابهار، در جنوب شرق ایران، جایی که دریای عمان به اقیانوس هند می‌پیوندد، واقع شده است. این همجواری با دریا، نزدیکی به مدار رأس‌السرطان و قرار گرفتن درمسیر بادهای موسمی شبه قاره هند و جبهه‌های استوایی موجب شده ‌است که چابهار آب و هوایی گرمسیری معتدل با رطوبت نسبی داشته باشد.

خیز آذربایجان شرقی برای توسعه روابط با همسایگان

سفر استاندار آذربایجان شرقی به جمهوری آذربایجان به مثابه نتیجه عینی سیاست عملگرایانه دولت یازدهم در توسعه روابط با همسایگان نشان داد که مدیریت ارشد استان به دنبال ایفای نقشی متناسب با موقعیت ممتاز جغرافیایی-سیاسی این خطه از ایران اسلامی در معادلات برون مرزی کشورمان است.

«نورپردازی» ابزاری برای توسعه گردشگری شهری

اخیرا مطالعاتی در خصوص رنگ و نور و تاثیر آن در توسعه گردشگری مد نظر قرار گرفته است ، که می تواند به عنوان یکی از راهبردهای توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرها محسوب گردد.

درباره منطقه ویژه اقتصادی دقم عمان

منطقه ویژه اقتصادی دقم با زمینی به وسعت 1,745 کیلومتر مربع و 80 کیلومتر مرز ساحلی با خلیج فارس، بزرگترین منطقه در خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می شود و در میان بزرگترین مناطق ویژه جهان جای دارد.
391 - 400 of 512